سازمان های مردم نهاد همکاران توانمند سلامت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکترفرخی مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در امور مشارکتهای اجتماعی، از مشارکت سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت شهرستان بابل خبر داد.

دکتر فرخی گفت: سازمان های مردم نهاد (سمن ها) به دلیل ارتباط گسترده با بدنه جامعه، قادر به ایجاد رابطه فی ما بین دولتمردان و مردم هستند و لذا نقش مهمی در ایجاد عدالت اجتماعی و در نهایت توسعه پایدار ایفاء می نمایند.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در امور مشارکتهای اجتماعی بیان داشت: سازمانهای مردم نهاد توانمند می توانند وظایف غیر حاکمیتی دولت را بر عهده بگیرند و به دلیل ماهیت داوطلبانه ای که دارند موجب کاهش هزینه ها و ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده می شوند و در بحران های مختلف در صورت قوی بودن سازمانهای مردم نهاد و ارتباط خوب آنها با حکومت و به دلیل نفوذ مردمی شان مقابله با بحران ها آسان تر می شود.

وی ادامه داد: حوزه مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بابل، روز سازمانهای مردم نهاد را به سمن هایی که در امور خیریه، خرید تجهیزات، اهداء زمین و ساخت بنا فعالیت می نمایند و خیرین زیادی را در جهت تأمین سلامت تشویق و هدایت نمودند و همچنین سمن هائی که در جهت حفظ و تأمین سلامت نقش مهمی ایفاء می نمایند، تبریک گفته و موفقیت و توانمندی هر چه بیشتر را برای این عزیزان آرزو می نماید.

دکتر فرخی اذعان داشت: ارتقاء ICU بیمارستان یحیی نژاد با 16 تخت با هزینه 6 میلیارد ریالی، توسعه و بازسازی سالن انتظار بخش قلب و واحد آندوسکوپی بخش داخلی بیمارستان یحیی نژاد با هزینه حدود یک میلیارد و دویست میلیون ریال، توسعه و بازسازی درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان یحیی نژاد با هزینه حدود یک میلیارد ریال، توسعه اورژانس روانپزشکی و بخش روانپزشکی اطفال در بیمارستان یحیی نژاد و خدمات دیگر از نمونه فعالیت های مجمع خیرین سلامت شهرستان بابل با مشارکت نیکوکاران نیک اندیش می باشد.

وی بیان داشت: تجهیز بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان کودکان امیرکلا، تجهیز و راه اندازی بخش جراحی فک و صورت بیمارستان شهید بهشتی، تجهیز اورژانس بیمارستان های کودکان امیرکلا، شهید بهشتی و یحیی نژاد، خرید دستگاه انعقاد پلاسما برای بخش گوارش بیمارستان روحانی، خرید هولتر ریتم برای بخش قلب بیمارستان روحانی، تهیه چند دستگاه همودیالیز برای بیمارستان شهید بهشتی، تجهیز قسمتی از تجهیزات بخش ICUبیمارستان یحیی نژاد، تهیه دستگاه سونو گرافی پرتابل برای بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی از خدمات نه ساله بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل می باشد که کمک شایانی به دانشگاه علوم پزشکی بابل بوده است.

دکتر فرخی گفت: کمک دو میلیارد ریالی توسط خانواده آل رضا جهت تجهیزات بیهوشی، خرید دو دستگاه دیالیز توسط دکتر ساروی، اقدام به بهسازی بخش شیمی درمانی با هزینه حدود هشت میلیارد ریال توسط آقای رسول زاده و خدمات دیگر از اقدامات موسسه خیریه روحان حامی بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بوده است که در مدت کوتاه 8 ماهه انجام پذیرفت.

وی اضافه کرد: اهدای زمین 200متری توسط خانواده حاج حسین اسلامیان، اهدای زمین حدود 500متر توسط خانواده زنده یاد حاج عبدالله سلیمانی، کمک های نقدی از خیرین حدود دو میلیارد ریال و ... از اقدامات صورت گرفته توسط موسسه خیریه حامی بیمارستان کودکان امیرکلای بابل می باشد.

وی افزود: ساخت مرکز درمان بستر و اورژانس جدید با هزینه ی حدود ده میلیارد ریال توسط دکتر محمد ابراهیم طیبی، ساخت آزمایشگاه با هزینه حدود دو میلیارد ریال توسط آقای نادر لطیفی، کمک های نقدی دیگر حدود یک میلیارد ریال از خدمات انجام شده در بیمارستان هفده شهریور است که با پیگیری موسسه خیریه بیمارستان هفده شهریور مرزیکلا میسر گردید.

دکتر فرخی اظهار داشت: موسسه خیریه حامی مرکز ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) با تشکیل هیئت مدیره موسسه خدمات شایانی را برای این مرکز شروع نمودند که می توان به مشارکت در ساخت ساختمان جدید این مرکز در پنج طبقه اشاره کرد.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در امور مشارکتهای اجتماعی ادامه داد: انجمن امداد به بیماران سرطانی شهرستان بابل با همکاری مشارکت های اجتماعی و معاونت بهداشتی دانشگاه طرح های مختلفی مانند طرح غربالگری از بانوان بازنشسته آموزش و پرورش و آموزش پیشگیری از سرطان سینه بانوان روستائی را اجرایی نموده است که در فاز اول ششصد بانو مورد پایش قرار گرفتند.

وی بیان داشت: سازمانهای مردم نهاد سلامت مانند انجمن امداد به بیماران سرطانی، انجمن یاری به کودکان سرطانی، انجمن همیاران سلامت روان مهرورزان بابل، انجمن حمایت از بیماران کلیوی و دیالیز و انجمن های دیگر در بحث سلامت از یاوران دانشگاه علوم پزشکی بابل محسوب می شوند که در مسیر تحقق سلامت روانی، معنوی و اجتماعی و جسمانی سمن های سلامت در شهرستان بابل بصورت توانمند در انجام رسالت خود می کوشند و دانشگاه علوم پزشکی بابل همواره در کنار این سازمانهای مردم نهاد بوده و از هیچ حمایتی دریغ نخواهد نمود.

اشتراک گذاری: