دکتر یوسف یحیی پور دبیر اجرایی چهارمین کنگره سراسری باکتری شناسی پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دبیر اجرایی چهارمین کنگره سراسری باکتری شناسی پزشکی ایران گفت: این کنگره برای اولین بار به میزبانی استان مازندران در دانشگاه علوم پزشکی بابل مورخ ۲۶ لغایت ۲۸ مهرماه از صبح تا عصردر سالن همایش امام علی (ع) دانشگاه برگزار می شود.

دکتر یحیی پور عنوان کرد: حدود ۱۰۰ عضو هیات علمی با مرتبه استادی در رشته تخصصی باکتری شناسی و عفونی از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل در این همایش مشارکت دارند که برای اجرای برنامه در ۱۲ پنل و هیات رئیسه با موضوعات تخصصی باکتری شناسی پزشکی وعفونت های باکتریایی که یکی از مسائل مهم بیمارستانها و بیماران ما می باشد و بویژه در حوزه  مقاومتهای آنتی بیوتیکی و تجویز منطقی آنتی بیوتیک برنامه های  خوبی ارائه خواهد شد .

وی افزود: به دبیر خانه این کنگره حدودا ۲۰۰ مقاله ارسال شده که پس از داوری توسط اعضای کمیته علمی، حداقل از ۲۵ مرکز دانشگاهی از سراسر کشور که حدود۶۱ عضو هیات علمی برای داوری این مقالات همکاری نمودند. ۱۷۷ مقاله برای ارائه انتخاب شدند که از این ۱۷۷ مقاله ۳۶ مقاله به صورت سخنرانی و  ۱۴۱ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهند شد که علاوه بر ۳۶ مقاله سخنرانی از اساتید و عزیزان برجسته ای و صاحب نظر که در رشته های تخصصی خاصی از حوزه باکتری شناسی پزشکی تبحر دارند، به عنوان سخنران کلیدی  نیز دعوت شده است .

دکتر یحیی پور، هدف از این کنگره را ارائه  دستاوردهای جدید حوزه علوم باکتری شناسی پزشکی به جامعه بخصوص گروههای هدف ماکه متخصصین این امر و جامعه پزشکی جهت استفاده در حوزه تشخیص و درمان می باشد.

در پایان، دبیر اجرایی همایش اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بابل قدیمی ترین و اولین دانشگاه علوم پزشکی در شمال کشور می باشد. این دانشگاه دارای ۷۰ رشته در مقاطع مختلف بوده و در سال ۱۳۸۶ با ۴ رشته فوق لیسانس و ۴ رشته تخصصی بالینی که امروزه به ۱۵ رشته فوق لیسانس ، ۱۱ رشته دکترای تخصصی ( PhD ) ۱۳ رشته تخصصی و نیز ۱۰ رشته تخصصی دندانپزشکی رسیده و امیدواریم در حوزه تحصیلات تکمیلی، رشته دکترای تخصصی( PhD )  میکروب شناسی در منطقه راه اندازی شود.

اشتراک گذاری: