رونمایی از اولین داشبورد مدیریت بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، اولین داشبورد مدیریتی بیمارستانی در دانشگاه، سه شنبه ۱۸ مهر رونمایی شد.

رونمایی از اولین داشبورد مدیریت بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل

اولین داشبورد مدیریت بیمارستانی با هدف صرفه جویی در هزینه ها در جلسه شورای هماهنگی روسا و مدیران مراکز آموزشی درمانی در بیمارستان آیت ا.. روحانی توسط دکتر یمین فیروز مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه معرفی و رونمایی گردید. 
در این جلسه دکتر قاسم زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل، نقش داشبوردها را در تصمیم گیری و آینده نگری مدیران مراکز درمانی  بسیار موثر دانست و تاکید کرد: انشاله با تداوم همکاری های درون بخشی شاخص های آماری مورد نیاز هر مرکز درمانی براساس نیازهای تخصصی آن واحد طراحی و تکمیل خواهد شد.
 وی افزود: این اتفاق در راستای اهداف کلان آن معاونت در ایجاد سیستم مدیریت یکپارچه مراکز درمانی انجام شده است و ابراز امیدواری کردند در آینده ای نزدیک داشبورد ها با همکاری سایر شرکت های تامین کننده HIS در سایر مراکز راه اندازی و در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت و در نهایت بعد از ارزیابی داشبوردهای طراحی شده، برای تجمیع داشبوردهای بیمارستانی اقدام خواهد شد.


قابل ذکر است داشبورد فعلی که در حال حاضر در بیمارستان آیت روحانی و بیمارستان شهید بهشتی شهرستان بابل نصب و راه اندازی گردید دارای چهار بخش اصلی با عناوین دارو و لوازم پزشکی، پذیرش بیماران، درآمد و گزارش های درمان بوده و در مجموع دارای ۱۷ اقلام اطلاعاتی است که از مهمترین آنها می توان به گزارش های گلوبال، آمار اقلام پرمصرف و درآمدهای بیماران بستری به تفکیک نوع درآمد اشاره کرد.

اشتراک گذاری: