اعزام کاروان های درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل جهت ارائه خدمات درمانی به زائرین اربعین

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه از اعزام دو تیم تخصصی پزشکی بابل برای دومین سال متوالی جهت ارائه خدمات درمانی به زائرین اربعین خبر داد.

دکتر جلالی گفت: اعزام تیمهای تخصصی پزشکی بابل برای دومین سال متوالی دو تیم ۱۵۰ نفره از کادر تخصصی دانشگاه علوم پزشکی بابل به همراه دارو و تجهیزات لازم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین اعزام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به این که تیم اعزامی یک تیم کاملا تخصصی و کاربردی می باشد، ادامه داد: یک تیم ۷۰ نفره شامل ۴۰ نفر از واحدهای تابعه علوم پزشکی بابل و ۳۰ نفر از داوطلبان واحدهای خصوص و دولتی دیگر از بسیج جامعه پزشکی شهرستان بابل شامل ۴ متخصص طب اورژانس ، یک متخصص جراح عمومی، یک متخصص اطفال، یک متخصص پوست، یک فوق تخصص داخلی و ریه ۲ دندان پزشک، ۸ پزشک عمومی و الباقی همکاران پرستار، ماما و کمک پرستار، ۲۸ پرستار و ماما و همچنین یک تیم ۲۵ نفره پزشکی آزاد بصورت کاملا داوطلبانه و با هزینه شخصی اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مزیت های تیم اعزامی بسیج جامعه پزشکی وجود ۴ متخصص طب اورژانس می باشد که می تواند در شرایط بحرانی بسیار مفید واقع شود ادامه داد: تیم پزشکی اعزامی در کنار موکب فاطمه الزهرا با گنجایش اسکان ۷ هزار زائر در عمود ۱۴۰۰ در یک مدرسه  مستقر خواهند شد و به ارائه خدمات سرپایی و تخصصی به زائرین خواهند پرداخت.

وی بیان داشت: تیم دیگر ۸۰ نفره شامل ۱۰ پزشک و ۷۰ پرستار و بهورز از دانشگاه علوم پزشکی بابل با همکاری قرارگاه جهادی سجادیه مازندران اعزام شدند که در عمود ۲۸۵ مستقر می باشند و به زائرین اربعین خدمات درمانی ارائه می نمایند.

دکتر جلالی همچنین اضافه کرد: بخشی از داروهای مورد نیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل و بخش قابل توجهی توسط نذورات مردمی تهیه شده است.

وی با توصیه به زائران برای سفر به کربلا در اربعین گفت: با توجه به اینکه دمای هوا در شب و روز بسیار متغیر است لذا توصیه اصلی به زائران این است که پوشش مناسب همراه داشته باشند و از کفش و کوله مناسب راهپیمایی استفاده نمایند و علاوه بر زائرانی که داروهای خاص مثل قلبی ریوی، فشار خون، دیابت و غیره مصرف می‌کنند داروهای خود را به میزان کافی همراه داشته باشند.

دکتر جلالی گفت: عملیات اعزام تیم درمانی برای ارائه خدمات در اربعین از ۲۷ مهر آغاز می‌شود و تا ۱۰ آبان ادامه خواهد یافت.

اشتراک گذاری: