مسمومیت دارویی شایعترین علل بروز مسمومیت در جهان

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر محسن رضازاده معاون غذا و دارو دانشگاه از مسمومیت دارویی بعنوان شایعترین علل بروز مسمومیت در جهان خبر داد.

دکتر رضازاده گفت: یکی از شایعترین علل بروز مسمومیت در جهان مسمومیت دارویی است مسمومیت دارویی در بالغین اغلب به صورت عمدی است و بیش تر به منظور اقدام به خودکشی یا در اثر مصرف داروها با میزان بالا ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: اما در کودکان اینطور نیست چرا که داروهایی از قبیل ایبوپروفن به علت طعم و رنگ برای کودکان جالب بوده بنابراین اقدام به خوردن این داروها کنند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت:  سالمندان  نیز ممکن است به دلیل تشابه ظاهری شکل و رنگ داروها، ابتلا به فراموشی، عدم اطلاع از نام داروها، بیسوادی یا کم سوادی یا خوانا نبودن مقادیر مصرفی دارو مندرج روی جلد، داروی خود را به اشتباه یا به طور تکراری مصرف کنن به همین دلیل باید به نحوه مصرف دارو توسط افراد مسن خانواده نظارت نمود.
وی در ادامه افزود: در مسمومیت دارویی تشخیص نوع داروی مصرفی بسیار مهم است. گاهی اوقات دوز ایجاد کننده مسمویت برخی داروها نسبت به مقدار دوز درمانی بسیار به هم نزدیک هستند.
دکتر رضازاده اذعان داشت: نوع داروی مصرفی به کادر پزشکی جهت انجام اقدامات درمانی و تصمیم گیری در مورد نحوه برخورد با مسمومیت بسیار کمک می کند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اذعان داشت: تلفن 190 معاونت غذا و دارو آماده پاسخگویی به همشهریان گرامی در خصوص سوالات دارویی، مسمومیت دارویی، تهیه داروهای کمیاب می باشد.

اشتراک گذاری: