برگزاری هفدهمین همایش میان دوره ای بیماری های عفونی و گرمسیری ایران

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، هفدهمین همایش میان دوره ای بیماری های عفونی و گرمسیری ایران با حضور دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه در مرکز آموزشی رفاهی بانک رفاه به مدت دو روز در حال برگزاری می باشد.

دکتر سید فرزاد جلالی در این همایش اذعان داشت: بررسی وضعیت پزشکی جامعه بعد از انقلاب علی رغم آمارهای خوب و مناسب از لحاظ کمی، تعداد پزشک و آمارهای بهداشت و درمان آمارهای افتخار انگیزی است ولی مسئله کیفیت هنوز پابرجاست.

وی گفت: قبل از انقلاب با جمعیت حدود نصف جمعیت موجود فقط ده هزار پزشک در رشته های مختلف پزشکی داشتیم که اکنون آمار تعداد پزشکان تا ۱۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: طبق جدیدترین آمار در اسفند ۹۶ در حال حاضر ۱۲۰هزار پزشک در کشور وجود دارند که  تعداد پزشکان عمومی ۴۳ هزار، متخصص و فوق تخصصی ۴۰ هزار، دستیار در رشته های مختلف ۱۵ هزار و حدود ۲۰ هزار دندانپزشک مشغول ارائه خدمات درمانی به هموطنان عزیز می باشد.

دکتر سید فرزاد جلالی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۰ به ازای هریک میلیون نفر ۵ پزشک عفونی در کشور در حدود ۳۳۰ متخصص عفونی در کشور حضور داشتند که براین اساس در خوزستان کم ترین تراکم پزشک عفونی ۸/۱ پزشک در یک میلیون نفر و دراستان مازندران بیشترین تراکم ۵/۸ پزشک به ازای هر یک میلیون نفر وجود داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت: طبق آخرین آمار موجود در کشور نزدیک به ۶۰۰ پزشک عفونی مشغول به فعالیت می باشند که به ازای هر ۱۳۳ هزار نفر یک پزشک عفونی وجود دارد به عبارتی در کمیت هم  خیلی رشد نکرده ایم.

وی یادآور شد: طبق آمارهایی  ارائه داده شد بیشترین اوردوز آنتی بیوتیک ها از طرف پزشکان غیر عفونی و بالاجبار و دلیل مشاور دیر رس و دیر هنگام صورت می گیرد .

دکتر سید فرزاد جلالی گفت: در استان مازندران حدود ۵۵ الی ۶۰ پزشک عفونی وجود دارد با آمار  ۳/۳ میلیونی در کشور بالاست، توزیع جغرافیایی نامناسب  در کل کشور که بعضی از استان ها عفونت خیز است تعداد پزشک عفونی کمتری بتوانند ارائه خدمت کند.

برای مشاهده ی تصاویر در اندازه ی بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.

اشتراک گذاری: