بانوان محور اصلی سلامت جامعه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر خفری مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان از تشکیل مجدد شورای امور بانوان دانشگاه خبر داد.

دکتر خفری مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان در حاشیه همایش پیاده روی بانوان گفت: سلامتی در هر جامعه ای پیش شرط توسعه پایدار ذکر شده که در این میان زنان به عنوان محور اصلی سلامت جامعه نقش بی بدیلی داشته و دارند. 
وی با اشاره به اینکه سلامت خانواده و جامعه به ارتقای سلامت زنان وابسته بوده و بحث سلامت زنان باید در تمام ابعاد مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: سلامت و سلامتی بدین معناست که فرد از تمامی لحاظ حرکتی، جسمی، روانی و معنوی سلامت باشند.
مشاور امور بانوان دانشگاه ادامه داد: بالا رفتن آمار طلاق، اعتیاد، آسیب های اجتماعی مانند خشونت در مورد زنان و نادیده گرفتن عدالت اجتماعی و برابری حقوق زنان و مردان و... لزوم پرداختن، حیطه بانوان را در ورطه کنونی غیر قابل اجتناب می نماید.
وی بیان داشت: واحد های حمایتی، هماهنگی و همکاری در راستای بهبود برنامه های سلامت زنان را در دانشگاه و در سطوح شهر به عهده دارد.
مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان ادامه داد: تشکیل مجدد شورای امور بانوان با بهره گیری از رابطین تمامی واحدها، ایجاد اتوماسیون و سایت برای امور بانوان، تهیه بانک اطلاعات بانوان دانشگاه، فضاسازی تبلیغاتی در قالب ارسال پیامک، مشارکت در برگزاری مراسمهای درون دانشگاهی مرتبط با امور بانوان، شرکت در جلسات کمیته های مرتبط با امور بانوان در دانشگاه و احیای لزوم حضور مشاور امور بانوان در کمیته های تخصصی مختلف از فعالیت های دفتر امور بانوان در 9 ماه گذشته برشمرد.


وی ادامه داد: برگزاری هفته ملی سلامت، تشکیل کارگروه تدوین برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی هدفمند و زمان بندی شده، ارزیابی و اولویت بندی نیازها، تعیین اولویتهای تحقیقاتی خدماتی در سطح شهر و دانشگاه بر پایه نیازهای اولویت دار محلی و سند توسعه شهری و استانی، همکاری در برنامه ریزی و اجرای برنامه های مرتبط در تأمین حفظ و ارتقای سلامت بانوان در تمام ابعاد، توانمند سازی زنان در زمینه های فرهنگی، علمی، مدیریتی و اجتماعی، گسترش خدمات مشاوره ای و مشارکت در برنامه ریزی و سیاستگذاری بعنوان دیگر فعالیت های دفتر امور بانوان یاد کرد.
دکتر خفری گفت: آسیب شناسی مشکلات کارکنان خانم دانشگاه در قالب پرسشنامه و جمع بندی مشکلات عزیزان و همکاران هر کدام از واحدهای دانشگاه به تفکیک، پیگیری بزرگترین مطالبات عزیزان و همکاران خانم در باب ایجاد و احیای مهد کودک دانشگاه، ضرورت ترویج ورزش و فعالیت بدنی در زنان با برگزاری و پیگیری تداوم کلاسهای ورزشی در دانشگاه دانست.
وی با نوید برگزاری همایش سلامت و تحکیم خانواده بیان داشت: در استان با همکاری دفاتر امور بانوان در دانشگاهها استانداری و فرمانداری های سطح استان در جهت ارتقای جایگاه خانواده در برنامه ریزی های شهری و استانی را برگزار نماییم.
دکتر خفری در پایان از اعضای شورای امور بانوان علی الخصوص نماینده معاونت توسعه، بیمارستان آیت الله روحانی و مددکار اجتماعی آن واحد، معاونت بهداشتی، معاونت دانشجویی فرهنگی و روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه تقدیر و تشکر نمود.

اشتراک گذاری: