موافقت وزارت بهداشت با پذیرش دوره دستیاری رشته جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه از اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته جراحی مغز و اعصاب خبر داد.

دکتر جلالی گفت: با پیگیری و کمک بی شائبه پرفسور کتابچی رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران و همچنین تلاش مستمر همکاران، پس از تکمیل مقدمات مورد نیاز، شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی و وزیر محترم  بهداشت ابلاغ تایید راه اندازی دوره دستیاری رشته تخصصی  جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی بابل را صادر کرد.

وی ادامه داد: به استناد رای صادره در دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با راه اندازی رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب در بیمارستانهای آیت الله روحانی و شهید بهشتی با ظرفیت پذیرش ۳ دستیار موافقت بعمل آمد.

وی، با اشاره به اینکه ۳۵۲ عضو هیات علمی در این دانشگاه فعالیت دارند و ۵/۲۷ درصد از آنان در مرحله استادی و دانشیاری می باشند، افزود: حدود ۴۰۰ نفر در دوره تخصصی و فوق تخصصی شامل دستیاری تخصصی بالینی، ۵ نفر در مقطع فوق تخصصی، ۴۵ نفر دکترای تخصصی مشغول تحصیل در این دانشگاه می باشند.

وی یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه دارای ۱۳ رشته دستیاری تخصصی بالینی گروه پزشکی شامل رشته های داخلی، کودکان، زنان و زایمان، جراحی عمومی، روانپزشکی، بیهوشی، رادیولوژی، عفونی، آسیب شناسی، رادیوانکولوژی، ارتوپدی، ارولوژی و بیماری های قلب و عروق می باشد.

اشتراک گذاری: