اشتغال حدود ۲۰۰۰ پرستار در مراکز درمانی دولتی و خصوصی بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکترسید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه از اشتغال حدود ۲۰۰۰ پرستار در مراکز درمانی دولتی و خصوصی بابل خبر داد.

دکتر جلالی گفت: بدنه اصلی خدمت به بیمار، دو جزء پزشک و پرستار هستند و به لحاظ انجام کارهای درمانی و مراقبتی بیمار،  عمده کارها بر دوش پرستاران عزیز می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه علت نامگذاری روز پرستار از برکات جمهوری اسلامی  ایران می باشد، گفت: پنجم جمادی الاول روز با سعادت ولادت  زینب کبری (س) بانوی قهرمان کربلا و پرچم دار نهضت حسینی به نام روز پرستار نامیده شد.

وی یادآور شد: علت نامیدن روز پرستار فقط پرستاری این بزرگوار از مجروحین جسمی و مجروحین روحی حادثه کربلا نیست بلکه پرستار نهضت کربلا هم بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل  با بیان اینکه از انقلاب اسلامی تا کنون تعداد پزشک و پرستار تقریبا بیش از ده برابر شده است، گفت: از اوایل انقلاب اسلامی آمار تعداد پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص از ۱۱ هزار به بیش از ۱۲۰ هزار افزایش یافته است.

  وی اضافه کرد: طبق آمار جدید تعداد پرستاران در کل کشور به ۱۹۰ هزار پرستار افزایش پیدا کرده است که این آمارنشان دهنده افزایش  بیش از ده برابر نسبت به قبل از انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه  سالانه حدود ۱۱ هزار کارشناس فارغ التحصیل توسط دانشکده های پرستاری به بدنه جامعه پرستاری اضافه می گردد، عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی بابل حدود ۲۰۰۰ پرستار در مراکز دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند .

دکتر جلالی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته حدود ۸۰ فعالیت مهم در دانشگاه علوم پزشکی بابل به سرانجام رسیده است،  اظهار داشت: اخذ مجوز دانشکده بهداشت، گرفتن سه دستگاه آمبولانس، افتتاح حدود ۹ خانه بهداشت، راه اندازی رشته جراحی مغز و اعصاب، بازسازی اورژانس درمانگاه شیمی درمانی و افتتاح دیالیز بیمارستان آیت ا.. روحانی و .. نمونه هایی از این فعالیت های مهم می باشد.

اشتراک گذاری: