تهیه تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در یکسال گذشته توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه از تهیه تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در یکسال گذشته خبر داد.

دکتر جلالی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضور پررنگ مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و برنامه های دهه مبارک فجر بیانگر این است مردم عزیز با انقلاب و نظام همراه می باشند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه یک راه ارتباط و صدای رسای مردم در میان مسئولین می باشند بیان داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه حضورشان برای مردم، سازمانها و ادارات بسیار مغتنم بوده، و عملکرد، حرف و صحبت های مسئولین را در اختیار مردم قرار می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت: وزارت بهداشت و درمان از بعد انقلاب ودر طول چهل سال نقش بسیار مهمی را ایفاء نمود و حامی و درمانگر وضعیت سلامت بهداشت و مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۵۷ حدود ۱۰۷۰۰ پزشک در کل کشور وجود داشت، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد پزشکان به حدود ۱۲۰ هزار نفر در کل کشور افزایش یافته است.

دکتر جلالی با اشاره به اینکه در استان مازندران حدود 2هزارخانه بهداشت وجود دارد گفت:  از ۶۰۰ روستا در شهرستان بابل ۳۰۰ روستا دارای خانه بهداشت بوده که اقدامات اولیه بهداشتی را انجام می دهند و همچنین تعداد زیادی مراکز جامعه سلامت وجود دارد که با حضور پزشک و پرستار خدمات ویژه ای را به همشهریان عزیز ارائه می نمایند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه وزارت بهداشت در امر پژوهش فعالیت های بسزایی داشته و مقالات دانشگا ه های علوم پزشکی در سطح جهان مورد اعتبار و استناد  قرار می گیرد، گفت: ما در تولید علم رده شانزدهم جهان را در دانشگاه های پزشکی و غیر پزشکی کسب نمودیم که مرهون بها دادن وزارت بهداشت  به امر پژوهش می باشد.

وی افزود: طرح تحول سلامت یکی از برنامه های بسیار ارزشمند ملی و وزارتی است که حدود سه سال پیش شروع و فواید خدمت رسانی بسیار ارزشمندی را داراست و هدف اصلی آن کم کردن هزینه از جیب مردم بوده است

دکتر جلالی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل قدیمی ترین دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور می باشد، گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۶۲  با حدود ۵۰ دانشجوی پزشکی دانشگاه آغاز به فعالیت نمود و در حال حاضر حدود ۱۲ هزار دانشجو از این دانشگاه در رشته های مختلف علوم پزشکی فارغ التحصیل شده اند.

وی عنوان کرد : دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۹ دانشکده که در طی یک سال گذشته ۲ دانشکده جدید افتتاح و راه اندازی گردید. و در یکسال گذشته علاوه بر وظایف دانشگاه در بخش های پژوهشی، آموزشی، درمانی و بهداشتی ۷۷ پروژه و عملکرد انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه در طول یکسال گذشته  نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان تجهیزات با تکنولوژی روز دنیا وارد دانشگاه علوم پزشکی گردید، اظهار داشت: بزودی دستگاه شتاب دهنده سوم در بیمارستان شهید رجایی بابلسر و آنژیوگرافی دوم در بیمارستان آیت ا..روحانی(ره) راه اندازی خواهند شد.

اشتراک گذاری: