کاشت ۶ هزار نهال بوم سازگار و جنگلی در دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه از کاشت 6 هزار نهال بوم سازگار و جنگلی در دانشگاه خبر داد.

دکتر جلالی گفت: به مناسب ۱۵ اسفند روز درخت کاری برای همراهی با طبیعت ۶ هزار نهال بوم سازگار و جنگلی در دانشگاه علوم پزشکی بابل کاشته می شود.

جلسه دکتر جلالی با فعالان محیط زیست

وی با اشاره به اینکه محیط سبز موجب افزایش سلامت جسمی و روانی کارمندان و دانشجویان می شود، اظهار داشت: انجام این طرح فواید اجتماعی، استفاده ی همگانی، زیست محیطی و اقتصادی را نیز به همراه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی بابل گونه های متعدد و بی نظیر از درختان و گیاهان با عمر بیش از ۱۰۰ سال وجود دارد که برای احیا و همچنین افزایش تعداد این گونه ها طرح نهال کاری گونه های جنگلی و بوم سازگار در دستور کار قرار گرفت.

دکتر جلالی ضمن تشکر از سازمان های مردم نهادی و علاقه مندانی که در این پروژه ارزشمند همکار و همیار دانشگاه می باشند، ادامه داد: در بخش دیگری از فضای دانشگاه علوم پزشکی بابل، باغ مرکباتی با قدمتی چند ده ساله از گونه های اصیل مرکبات وجود دارد که در راستای احیا و جوان سازی، طرح هایی از جمله هرس و ... برنامه ریزی شده است.

وی افزود: بخشی از نهال ها در قسمت محیط اطراف دانشگاه کاشته خواهد شد تا با ایجاد دیوار سبز زیبایی منظر دانشگاه را افزایش داده و همچنین موجب کاهش صدای اطراف و درجه حرارت گردد.

دکتر جلالی بیان داشت: تیم های کارشناسی و متخصص در حوزه جنگل و مرکبات که متشکل از اعضای عیات علمی و کارشناسان منابع طبیعی هستند بازدید های متعددی از فضای دانشگاه بعمل آوردند و بر اساس نظر کارشناسی فاز اول این طرح که کاشت ۶۰۰۰ نهال است تا پایان سال جاری انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه وجود درختان در دانشگاه نشان دهنده پیوند قدیمی بین انسان و طبیعت است، افزود: به منظور استحکام این رابطه سعی می کنیم تا از درختان کهنسال قدیمی محافظت بیشتری به عمل آوریم.

وی در همین راستا افزود: تحقیقات نشان داده است که بیشتر بیماران بعد از عمل جراحی و یا بیماران قلبی، اگر در بیمارستان در اتاقی با منظره ای رو به طبیعت و درختان بستری شوند، بهبود آنها سریع تر می شود.

وی با ذکر این نکته که درختان با جذب آلودگیهای ناشی از گازهای نیتروژن، آمونیاک، دی اکسید گوگرد و اوزون و به دام انداختن آنها روی برگهایشان نقش بسزایی در کاهش آلودگیها دارند، ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی دانشگاه، قطعا به ثمر نشستن این طرح موجب فواید زیادی برای همه همشهریان عزیز خواهد شد و در سالهای دور این منطقه به منزله شش شهر بابل خواهد بود.

دکتر جلالی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر  گیاه و درخت، مایه‌ برکت زندگی بشر است و درخت و درختکاری و طبیعت سرسبز از نگاه قرآن و سخنان اهل بیت(ع) از جایگاه ممتازی برخوردار است، بیان داشت: در کشور ما  نیز در حفظ و حراست درختان و جنگل ها كوشش های چشمگیری انجام گرفته، از جمله هر ساله ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان هفته درخت و درختكاری اعلام شده و مردم و دولت به انجام این امر مهم مبادرت می ورزند.

اشتراک گذاری: