انجام بیش از ۲۰ هزار آزمایش رایگان از بیماران کرونایی در بابل

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر قدیمی از انجام بیش از ۲۰ هزار نمونه از بیماران کرونایی و افراد جامعه با هزینه حدود ۶۰ میلیارد ریال بصورت رایگان در بابل خبر داد.

دکتر رضا قدیمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: با توجه به پیدایش اپیدمی بیماری ناشناخته کووید-۱۹ و ضرورت تهیه اطلاعات دقیق از جنبه های مختلف اپیدمیولوژیکی، آزمایشگاهی و تشخیصی، درمانی، عوارض و... انجام پروژه‌های تحقیقاتی در کوتاهترین زمان در اولویت معاونت پژوهشی دانشگاه قرار گرفت.

وی گفت: در این راستا، از اسفند سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰ طرح تحقیقاتی در حیطه های مختلف تصویب و اجرا گردید که نتایج حاصل از آن ضمن انتشار بیش از ۴۰ مقاله در مجلات معتبر، بطور مستقیم در امور پیشگیری، تشخیص و درمان بیماران و افراد جامعه بکار گرفته شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: همچنین محققین دانشگاه علوم پزشکی بابل، در ۳ طرح پژوهشی ملی و بین المللی نیز مشارکت داشته که نتایج آن ارزشمند انتشار و بکارگرفته شد.

دکتر قدیمی بیان داشت: ضمنا از ابتدای بروز بیماری، آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه و آزمایشگاه بیمارستان روحانی با امکانات مناسب و با استانداردهای ایمنی، ازمایش تشخیصی مولکولی کووید-۱۹ (RT-PCR) راه اندازی گردید که تاکنون بیش از ۲۰ هزار نمونه از بیماران بستری و افراد جامعه  مورد ارزشیابی قرار گرفت.

وی افزود: شایان ذکر است که هزینه آزمایشات مذکور حدود ۶۰ میلیارد ریال بوده که بصورت رایگان انجام گردید.

اشتراک گذاری: