کاشت نهال‌‌های جنگلی و بوم سازگار در دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و در راستای توسعه فضای سبز، حفظ و نگهداری درختان و محیط زیست، همچنین ترویج فرهنگ کاشت درخت و درختکاری، کاشت نهال های جنگلی با همت مجموعه باغ های هیرکانی و با حضور دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه، علاقمندان و دوست داران طبیعت در دانشگاه انجام گرفت.

دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در حاشیه این مراسم گفت: امروز به مناسبت روز درختکاری در ادامه پروژه ای که در سال ۱۳۹۷ در دانشگاه شروع شد حدود ۸۰۰ نهال جنگلی در محوطه دانشگاه کاشته خواهد شد.

وی افزود: در دوسال گذشته نیز حدود ۴ هزار نهال هیرکانی در محوطه دانشگاه علوم پزشکی بابل با همت مجموعه باغ های هیرکانی کاشته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: این نهال ها، ۱۴ گونه از نهال‌های هیرکانی و بومی منطقه هستند که سازگار با محیط زیست می باشند و بدون نیاز به نگهداری‌های خیلی زیاد می توانند در عرض چند سال رشد و نمو خیلی خوبی داشته باشند و محوطه دانشگاه را به یک محوطه بسیار زیبا تبدیل کنند.

دکتر جلالی افزود: امیدواریم این حرکت، آغازی باشد برای اینکه این فرهنگ را در تمام کشور نهادینه کنیم و به درخت و درختکاری بیشتر اهمیت دهیم. 
گفتنی است: این مراسم با حضور پرشور معاونین، اساتید، کارکنان و دانشجویان به همراه جمعی از سازمان های مردم نهاد شهرستان بابل برگزار شد.

اشتراک گذاری: