بازگشت حس شنوایی در دو کودک مازندرانی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی برای دختر ۱۸ ماه بهشهری و پسر ۲۳ ماهه فریدونکناری در بابل با موفقیت قرار داده شد و این دو کودک ناشنوا قادر به شنیدن صدای پیرامون خود هستند.

محسن منادی مدیر گروه شنوايي شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: روند فعال سازی، برنامه ریزی، تنظیم بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل برای دو کودک بهشهری و فریدون کناری که در تاریخ ۹ اردیبهشت سال جاری تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفته بودند، با موفقیت به سر انجام رسید و افتخار دیگری برای دانشگاه علوم پزشکی بابل رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه این دو کودک از امروز قادر به شنیدن صداهای پیرامون خود هستند، ادامه داد: این مسئله در عین برجستگی و حائز اهمیت بودن، خود سرآغازی است بر تلاش های والدین و پیگیری سایر مراحل شنوایی و ادامه همکاری بیشتر آنها با کارگروه توانبخشی و شنوایی شناسی در جهت بهره مندی بیشتر و بهتر از فرصت ها و نیز به ثمر رسیدن نهایی تلاش هایی که تاکنون رخ داده است.

مدیر گروه شنوايي شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه کاشت حلزون از دو بخش اصلی تشکیل شده است، افزود: بخش خارجی که به صورت قلاب مانند دور گوش قرار می گیرد و بخش داخلی که با جراحی قرار داده شده به وسیله یک آهنربای قوی بهم متصل می شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: بخش خارجی شامل میکروفون، پردازشگر گفتار و فرستنده است که میکروفون و پردازشگر گفتار در یک واحد کوچکی قرار می گیرند که مشابه سمعک پشت گوشی است، یک سیم کوچک آن ها را به فرستنده وصل می کند.

مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت: گفتنی است عمل کاشت حلزون شنوایی برای دختر ۱۸ ماه بهشهری و پسر ۲۳ ماهه فریدونکناری در حدود ۵۰ روز گذشته در بیمارستان روحانی توسط تیم جراحی به سرپرستی دکتر کیاکجوری متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورو اتولوژی و کوکلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد.

اشتراک گذاری: