ورودی‌های بابل به روی مسافران بسته شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: وضعیت شهرستان بابل از نظر شیوع کرونا مطلوب نیست، خواسته ما و همه شهروندان این است که ورودی های شهر بابل به طور جدی به روی همه مسافران بسته شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل،دکتر سید فرزاد جلالی گفت: با توجه به تصمیم امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلی چند روزه که از روز دوشنبه آغاز می شود، انتظار می رود قانون منع تردد مسافران در مازندران به ویژه شهرستان بابل سختگیرانه اجرا شود و تحت هیچ شرایطی اجازه ورود مسافر به شهرستان بابل را ندهند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل مملو از بیماران بدحال کرونایی است و در حال حاضر با بستری ۶۰ بیمار کرونایی رکورد بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ شهرستان بابل در تخت‌های آی‌سی‌یو شکسته شد.

این مسئول اضافه کرد: موج پنجم کرونا در بابل نسبت به موج های قبلی بسیار متفاوت است و ظرف چند روز گذشته رکوردهای نگران کننده ای در بخش بستری و فوتی ها ثبت شد. اگر دوباره موجی از مسافر در شهرستان بابل تردد کنند با توجه به سرعت حیرت انگیز ویروس دلتا، شرایط بسیار هولناک تر خواهد شد.

جلالی گفت: هر چند واکسیناسیون در بابل با سرعت خوبی در حال انجام است و تاکنون بیش از ۱۶۲ هزار دوز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شد، اما برای قطع این ویروس جهش یافته مردم به صورت جدی باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی های خانوادگی و حضور در تجمع های سربسته بسیار اثربخش خواهد بود و نه تنها زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع می کند، بلکه روند جهشی فعلی را به مدار کاهشی می رساند.

شهرستان بابل که از هفتم تیرماه وارد موج پنجم کرونایی شده بود ظرف مدت کوتاه رکورد های کرونایی را جابه جا کرده و آمار بستری دايم و موقت بیماران کرونایی به بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر هم رسیده است.

افزایش جهشی بستری بیماران کرونایی به گونه ای بود که یک مرکز بستری موقت در سالن ورزشی مخابرات استان مازندران در بابل راه اندازی شد و این مرکز با نزدیک به یکصد تخت با حداکثر ظرفیت حدود روزانه بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی به صورت سرپایی ارائه می دهد.

اشتراک گذاری: