تجربیات طرح تحول نظام سلامت ثبت می شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل،رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت که دانشگاههای علوم پزشکی کشور تجربیات اجرای طرح تحول نظام سلامت را درحوزه کاری خود ثبت می کنند.

 دکترمحمد حسین سالاریان زاده شامگاه یکشنبه درطی گفتگویی افزود؛ هدف از این کار را اجرا بهتر و بهینه تر این طرح نوین در کشور و تبادل تجربیات میان دانشگاههای علوم پزشکی برشمرد.

وی گفت که وزارت بهداشت برای این منظور یک سامانه جامع راه اندازی و تمامی دانشگاههای علوم پزشکی کشور را موظف کرده است نقاط ضعف و قوت طرح تحول نظام سلامت را ثبت و راهکارهای خود را برای حل نواقص ارائه کنند.

او ادامه داد : در اجرای طرح تحول نظام سلامت برخی از استان ها به دستاوردهای خوبی رسیده اند که از تجربیات موفق آنان دیگر استان ها باید بهره گیرند.

دکترسالاریان زاده گفت : دیگر زمان آزمون و خطا برای دستیابی به توسعه و اجرای طرح ها بویژه در حوزه سلامت گذشته است و اگر در طرح تحول نظام سلامت استانی با یک چالش مواجه شد ، دیگر استان ها باید با شناسائی این چالش و استفاده از تجربیات دیگر استان ها ، اجازه ندهند همان چالش برایشان تکرار شود.

وی افزود : با راه اندازی سامانه جامع ثبت تجربیات به طور قطع ما از تجربیات موفق همکاران استفاده مطلوب خواهیم کرد.

** رضایت 80 درصدی مردم

رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گفت : طرح تحول نظام سلامت از جمله اقدامات بسیار ارزشمند دولت تدبیر و امید است که آثار ارزشمندی در کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه سلامت برای مردم ایران به همراه داشته است.

وی افزود : با اجرای این طرح ، خدمات مطلوب تری به شهروندان ارائه می شود و از سویی دیگر کیفیت هتلینگ بیمارستان ها نیز افزایش یافته است.

دکترسالاریان زاده همچنین اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی به عمل آمده چه در بخش بیماران سرپایی و چه بیمارانی که بستری شده اند، 80 درصد از افرادی که خدمات نظام سلامت هم دریافت کرده اند ، از طرح رضایت دارند.

وی افزود : با جمع آوری و ثبت تجربیات دانشگاهای علوم پزشکی سراسر کشور در تلاشیم تا درصد این رضایتمندی را هنوز هم افزایش دهیم.

رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گفت : طرح تحول نظام سلامت نه تنها در برنامه ششم ادامه می یابد ، بلکه با تصویب برنامه های اجرا شده و با همکاری مجلس ، این طرح به صورت قانونی دائمی می شود و مردم می توانند از این طرح بهره مند شوند.

دکترسالاریان زاده برای شرکت در همایش مدیران و روسای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور به بابلسر سفر کرده است.

این همایش دیروز در هتل میزبان بابلسر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز به کار کرد و امشب به کارش پایان می دهد .

66 تن از مدیران و روسای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاههای علوم پزشکی کشور در این همایش شرکت دارند.

بررسی آخرین روش های مدیریت منابع انسانی و همچنین آموزش ضمن خدمت و بهره گیری از تمامی نظرات برای ارتقاء کیفیت نیروی انسانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور از اهداف این همایش اعلام شد

اشتراک گذاری: