سومین جلسه کمیته HIS دانشگاه برگزار گردید

سومین جلسه کمیته HIS  دانشگاه با حضور دکتر ربیعی رئیس محترم دانشگاه، دکتر شریف پور معاونت محترم درمان و مدیران مراکز درمانی واحدهای تابعه دانشگاه روز یکشنبه مورخ 25 خردادماه برگزار گردید.

در این جلسه دکتر یمین فیروز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات ضمن ارائه گزارش از عملکرد مراکز درمانی در حوزه خدمات الکترونیک سلامت از زحمات مدیران و کارکنان مراکز درمانی تقدیر و تشکر کرد و کسب رتبه 8 کشوری در حوزه توسعه خدمات الکترونیک سلامت را به تمامی دست اندرکاران و زحمت کشان حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی بابل تبریک گفتند.

ایشان همچنین ابراز امیدواری کردند با تلاش همکاران در حوزه HIS انشاءاله در آینده ای نزدیک ماژول های جدید سپاس(مدیریت تخت، پذیرش برخط، نسخه الکترونیک و استعلام هویت و بیمه) در کلیه مراکز درمانی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

دکتر ربیعی نیز ضمن تشکر از خدمات ارزنده مدیران و همکاران تاکید کردند باتوجه به برنامه عملیاتی و ضرورت حرکت به سوی توسعه دولت الکترونیک، می بایست در حوزه IT از تمامی ظرفیت های موجود در دانشگاه استفاده کرد و توصیه کردند مراکزی که در بخش HIS به روزآمدی نرسیدند و رتبه مناسبی کسب نکردند از تجربیات مراکز موفق تر استفاده نموده و جایگاه خود را در ماه های بعد ارتقاء دهند.

دکتر شریف پور معاون درمان دانشگاه در خصوص لزوم اجرای نظام ارجاع در سطح 2 توضیحاتی ارائه دادند و تاکید کردند لازمه این کار تقویت زیرساخت نرم افزاری و سخت افزاری در مراکز درمانی و خانه های بهداشت است و ابراز امیدواری کردند انشااله با هماهنگی های انجام شده بین معاونت بهداشتی، اداره IT و مراکز درمانی بتوانیم گامی موثر در توسعه خدمات الکترونیک سلامت برداریم.

در نهایت دستورالعمل ابلاغی وزارت در خصوص تعیین تعرفه قراردادهای HIS توسط اعضای کمیته مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید بصورت متمرکز در دانشگاه اجرائی گردد.

اشتراک گذاری: