اعطای جوایز تحصیلی به دانشجویان جدیدالورود

دانشجویان جدید دانشگاه­های کشور از تاریخ 15/7/1395 تا 5/8/1395 می­توانند با مراجعه به پایگاه اطلاعاتی بنیاد اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع­رسانی بنیاد ملّی نخبگان، فرایند نام­نویسی از دانشجویان جدید دانشگاه­ها برای بهره­مندی از جایزه­های تحصیلی بنیاد ملّی نخبگان به شرح ذیل است:

دانشجویان نوورود و متقاضی جایزه­های تحصیلی (در دوره­های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) از تاریخ 15/7/1395 تا 5/8/1395 می­توانند با مراجعه به پایگاه اطلاعاتی بنیاد (به نشاني http://soraya.bmn.ir) اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری و گزینۀ «درخواست استفاده از جایزه­های تحصیلی» را فعال کنند. شرط لازم : متقاضيان براي بهره‌مندي از اين جوايز بايد داراي دست‌كم يكي از ويژگي‌هاي زير و حائز بيشترين امتياز از فعاليت‌هاي نخبگاني باشند:

الف.كسب مدال طلا ، نقره يا برنز در المپيادهاي دانش‌آموزي ملّي و جهاني

ب. كسب رتبة برتر در آزمون‌هاي سراسري ورود به دانشگاه‌هاي كشور (رتبه‌هاي كشوري زير 1000 ورود به دورة كارشناسي يا دكتري حرفه‌اي در گروه‌هاي رياضي و فني، تجربي، علوم انساني، هنر يا زبان‌هاي خارجي، رتبه‌هاي زير 50 در مجموعة امتحاني در دورة كارشناسي ارشد)

ج. كسب رتبة اول تا سوم در المپيادهاي ملّي دانشجويي

د. كسب رتبة برتر در آزمون‌هاي سراسري علوم پزشكي كشور اعم از آزمون‌هاي جامع، پيش‌كارورزي، دستياري در رشته‌هاي پزشكي، دندان‌پزشكي و داروسازي و دستياري فوق تخصصي پزشكي

ه. كسب عنوان دانشجوي ممتاز دانشگاه‌ها

و. كسب عنوان دانشجوي نمونة كشوري

ز. برگزيده شدن در جشنواره‌هاي علمي،پژوهشي،‌ فنّاورانة مورد تأييد بنياد

ح. برگزيده شدن در مسابقات قرآني مورد تأييد بنياد

ط. فعاليت‌هاي هنري يا ادبي برجسته

ي. برگزيده شدن در مسابقه‌هاي ملي و جهاني مهارت

ك. ثبت اختراع برگزيده براساس آيين‌نامة شناسايي و پشتيباني از اختراع‌هاي برگزيده

شرط کافی: دانشجویان بايد اولاً حدنصاب لازم را از فعاليت‌هاي نخبگاني (شامل فعالیت­های فنّاورانه، پژوهشی         و آموزشی) به‌دست آورند و ثانياً حائز بيشترين امتياز در بين ساير متقاضيان باشند.

يادآوري: بررسی داشتن حد نصاب لازم و کسب بیشترین امتیاز در بین متقاضیان، بر اساس فعالیت‌های نخبگانیِ اعلامیِ متقاضی، توسط سامانة اطلاعاتي بنياد محاسبه می‌شود.

مصاديق فعاليت‌هاي نخبگاني داراي امتياز به شرح زير است:

الف. موفقيت‌هاي علمي در دانشگاه (آموزشي، پژوهشي، فنّاورانه و ...)

ب. كسب جايزه‌هاي تحصيلي بنياد

ج. كسب رتبة برتر در آزمون‌های علمي (مانند كنكور، آزمون هاي سراسري علوم پزشكي، المپيادهاي دانشجويي و ...)

د‍. برگزيده شدن در جشنواره‌هاي علمي،پژوهشي،‌ فنّاورانة مورد تأیید بنياد(مانند جشنواره هاي خوارزمي، رازي، فارابي، رويش،شيخ‌بهايي و...)

ه‍. برگزيده شدن در جشنواره‌هاي معتبر ادبي و هنري يا فعاليت‌هاي‌قرآني مورد تأييد بنياد

دانشجویان زیر در اولین سال ورود به دانشگاه، بدون محاسبه امتیاز، مشمول جایزه­های تحصیلی می­شوند ولی لازم است در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد نام­نویسی و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

الف. برگزیدگان حائز مدال طلا، نقره یا برنز کشوری در المپیادهای ملی دانش­آموزی

ب. برگزیدگان حائز رتبه اول تا سوم در المپیادهای ملّی دانشجویی (در سال برگزیده شدن)

ج. برگزیدگان حائز رتبه 1 تا 150 در آزمون سراسری ورود به دانشگاه در گروه علوم ریاضی و فنی

د. برگزیدگان حائز رتبه 1 تا 100 در آزمون سراسری ورود به دانشگاه در گروه علوم تجربی

ه. برگزیدگان حائز رتبه 1 تا 100 در آزمون سراسری ورود به دانشگاه در گروه علوم انسانی

و. برگزیدگان حائز رتبه 1 تا 100 در آزمون سراسری ورود به دانشگاه در گروه هنر

باتوجه به اينكه امتيازهاي دانشجويان به كمك نرم‌افزار تخصصي محاسبه مي‌شود لازم است:

6-1. همة اطلاعات به طور كامل در سامانه بارگذاري شود.

6-2. فرصت نهايي براي تكميل پرونده، پنجم آبان­ماه سال جاری است و ضروری است دانشجویان اطلاعات خود را به همراه مدارک مثبته حداکثر تا این تاریخ در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد بارگذاری کنند.

دانشجویانِ ورودی سال­های گذشته که به هر دلیلی نتوانسته­اند پیشتر درخواست بهره­مندی از جایزه­های تحصیلی را در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد ثبت کنند، مجازند از این فرصت برای ثبت درخواست استفاده کنند و در صورت کسب امتیاز لازم و وجود ظرفیت، در فهرست برگزیدگان قرار خواهند گرفت.

يادآوري مهم 1: چنانچه در هر مرحله از بررسي مشخص شود متقاضي اطلاعاتي خلاف واقع را بارگذاري كرده است، متقاضي نه‌فقط از اين جايزه بلكه از تمامي تسهيلات بنياد محروم مي‌شود و عدم صداقت وي به دستگاه‌هاي ذي‌ربط اعلام و به لحاظ حقوقي موضوع پيگيري مي‌شود.

 

يادآوري مهم 2: تحويل اطلاعات ،‌ بررسي اطلاعات و اعلام نتايج صرفاً از طريق سامانة اطلاعاتي بنياد و به شكل الكترونيكي صورت مي‌پذيرد و بنياد به هيچ عنوان پاسخ‌گوي حضوري نيست.

 

 يادآوري 3: دانشجویان گرامی برای اطلاع از مفاد مقررات جایزه­های تحصیلی می­توانند به وبگاه بنیاد ملّی نخبگان )به نشانی  (http://www.bmn.ir  مراجعه فرمایند.                                                      

اشتراک گذاری: