کنفرانس علمی آشنایی با یادگیری الکترونیکی و آموزش مجازی برگزار گردید

این کنفرانس با هدف آشنایی با اهمیت آموزش مجازی و روش های نوین آموزشمجازی برگذار گردید.

کنفرانس علمی آشنایی با یادگیری الکترونیکی و آموزش مجازی برگزار گردید

 

 کنفرانس علمی آشنایی با یادگیری الکترونیکی و آموزش مجازی در راستای برنامه عملیاتی بسته توسعه آموزش مجازی دانشگاه، روز شنبه مورخ 8 آبان ماه 1395 با حضور دکتر نوین نیک بخش معاون آموزشی دانشگاه و دکتر آئین محمدی معاون پژوهشی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سالن همایش امام علی (ع) دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای کنفرانس دکتر نوین نیک بخش معاون آموزشی دانشگاه ضمن خیرمقدم به مدعوین و مهمانان ویژه کنفرانس، در خصوص اهمیت و ضرورت یادگیری الکترونیکی در عصر حاضر سخنانی ایراد فرمودند و حرکت به سوی توسعه آموزش مجازی را از ضروریات دانستند و تاکید کردند با توجه به ائین نامه های جدید و ابلاغی از سوی وزارت متبوع، اعضای محترم هیات علمی می توانند بخشی از دروس خود را بصورت الکترونیکی برگزار نمایند.

در ادامه دکتر یمین فیروز دبیر علمی کنفرانس و مسئول بسته توسعه آموزش مجازی ضمن عرض خوشامدگویی به مهمانان، گزارشی مختصر از اهم فعالیت های انجام شده در دانشگاه در حوزه توسعه آموزش مجازی ارائه دادند و افزودند جهت فرهنگ سازی در این حوزه باید به سه گروه اصلی یعنی مدیران، اساتید و فراگیران توجه داشت و با افزایش دانش و مهارت این سه گروه، زیرساخت نرم افزاری و سخت افزاری را در دانشگاه فراهم نمود.

دکتر آئین محمدی معاون پژوهشی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، حرکت به سوی آموزش مجازی را اجتناب ناپذیر دانسته و تاکید کردند چنانچه دانشگاهی بخواهد در این مسیر گام بردارد ابتدا باید هدف خود از توسعه آموزش مجازی مشخص نماید به این معنی که اگر هدف از آموزش مجازی ارائه مدرک دانشگاهی به دانشجویان باشد، امکانات و ابزارش با ارائه بخشی از دروس بصورت الکترونیکی متفاوت خواهد بود. ایشان همچنین در خصوص ملزومات فنی نظامهای یادگیری الکترونیکی، نقش معلمان و فراگیران در یادگیری الکترونیکی و کلاس های وارونه توضیحات کامل و مفصلی ارائه نمودند.

در نهایت مهندس ولیمی مسئول مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تجارب آن دانشگاه در حوزه توسعه آموزش مجازی گزارشی ارائه دادند و با ذکر مثال و بطور عملی در خصوص انواع محتوای الکترونیکی و نرم افزارهای لازم برای تولید محتوا توضیحات کاملی ارائه نمودند.

قابل ذکر است این کنفرانس بصورت زنده نیز از طریق سامانه وبینار دانشگاه به آدرس http://webinar.mubabol.ac.ir پخش گردید.

 مهندس ولیمی

 

اشتراک گذاری: