خارج کردن کلیه های پلی کیستیک با وزن ۱۲ کیلوگرم در بیمارستان شهید بهشتی بابل

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی بابل، دکتر اکبرزاده پاشا جراح کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی بابل از خارج کردن کلیه های پلی کیستیک با وزن ۱۲ کیلوگرم در این بیمارستان خبر داد.

خارج کردن کلیه های پلی کیستیک با وزن 12 کیلوگرم در بیمارستان شهید بهشتی بابل

دکتر اکبرزاده گفت: بیمار آقای ۳۹ ساله دیالیزی با درد شکمی و افزایش فشار خون و کم خونی شدید به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه نمودند که پس از بررسی و معاینات و انجام سی تی اسکن، کاندید جراحی قرار گرفتند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در این عمل جراحی بدلیل بیماری پلی کیستیک هردو کلیه بیمار که بسیار بزرگ و به وزن تقریبی ۱۲ کیلوگرم بود از بدن خارج شد.

خارج کردن کلیه های پلی کیستیک با وزن 12 کیلوگرم در بیمارستان شهید بهشتی بابل


دکتر اکبرزاده پاشا جراح کلیه و مجاری ادراری افزود: وزن طبیعی دو کلیه بین ۳۰۰ تا۳۵۰ گرم می باشد. 
وی بیان داشت: این بیماری شامل رشد کیست های غیر سرطانی درون کلیه می شود که با گذشت زمان، آنها بزرگ شده و به طور قابل توجهی افت عملکرد کلیه را در پی دارند که اگرچه سرطانی نیستند، اما می توانند با مایع پر شده و به اندازه ای رشد کنند که کلیه ها دیگر قادر به ارائه عملکرد مورد انتظار خود نباشند.
دکتر اکبرزاده ادامه داد: وجود خون در ادرار که ممکن است گاهی اوقات مشاهده شود وجود پروتئین در ادرار، درد کمر، سنگ کلیه، درد یا تورم شکم، فشار خون بالا، عفونت تکرار شونده کلیه از علائم و نشانه‌های اولیه‌ی ابتلا به بیماری کلیه پلی کیستیک می باشد.

اشتراک گذاری: