وزیر بهداشت: صنعت دارویی کشور نیازمند رویکرد جدید است

وزیر بهداشت گفت: من در وزارت بهداشت رسالت هایی دارم و یکی از آنها این است که پاکسازی و پاکیزگی را نهادینه کنیم. روزی در کنار همرزمانمان از مرزهای جغرافیایی دفاع می کردیم اما امروز، باید از مرزهای اخلاق، دفاع کنیم.

 به گزارش وبدا، دکتر سعید نمکی در آیین بهره برداری از کارخانه داروسازی اکتوور ۲ در شهرک صنعتی بهارستان استان البرز، اظهار داشت: طبق گزارش رییس سازمان غذا و دارو، این کارخانه از بزرگترین پروژه های منطقه و از افتخارات نظام دارویی کشور است.

 وی با اشاره به سخنان نماینده خاورمیانه و آفریقا کمپانی Merck آلمان به عنوان سرمایه گذار و مشارکت کننده در راه اندازی این کارخانه داروسازی، گفت: از سخنان وی ۳ پیام دریافت کردیم؛ آنها خیلی به تحریم ها اهمیت نمی دهند و در کنار مردم ایران هستند، برای آنها مردم و بیماران هدف هستند نه تجارت و سوم اینکه برای انتقال دانش فنی به ویژه در حوزه بایوتک آمادگی دارند که در کنار مردم و بیماران ایرانی باشند.

 وزیر بهداشت با اشاره به همزمانی افتتاح کارخانه اکتوور ۲ با روز ولادت حضرت مهدی(عج) گفت: ما همه به امید عدالت گستری حضرت مهدی(عج) زنده هستیم و خیلی ها در بسیاری از اعتقادات و مذاهب، منتظر منجی هستند اما آنچه که ما از امام زمان(عج) انتظار داریم، عدالت گستری است، چون امروز جهان از بی عدالتی رنج می برد؛ بی عدالتی در توزیع منابع از جمله منابع حوزه سلامت و بی عدالتی در بهره برداری از زمین هم از آن جمله است.

 دکتر نمکی خاطرنشان کرد: سالها پیش در اوج دلتنگی شعر بلندی داشتم که در آخرین بیت آن در خصوص انتظار امام زمان(عج) گفتم "در این سیاهی شب های سرد بی فانوس/ هنوز دل به طلوع تو بسته ام، خورشید" 

 وی با بیان اینکه امروز صنعت دارویی کشور نیازمند یک رویکرد جدید است، افزود: بنده ۱۶ بهمن ماه سال گذشته از مجلس رای اعتماد گرفتم و در برنامه ام به مجلس اولین گام، قبل از فرمایش و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، حمایت از تولید داخلی بود و در اولین روز سرپرستی وزارت بهداشت، اولین اقدامات را در سازمان غذا و دارو و هیات امنای ارزی انجام دادم.

 دکتر نمکی به سفر خود به استان فارس و طی مسیر ۱۲۰۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: مادر دو شهید در یکی از شهرستان های این استان، تمام دارایی خود را برای ساخت یک درمانگاه فروخته بود و  برای افتتاح آن مرکز با عشق منتظر وزیر جمهوری اسلامی ایران بود که این درمانگاه را به نام دو شهیدش افتتاح کند و با وجود این همه عشق و خلوص، چگونه می توان نسبت به مشاهده فساد، تحمل کرد و هیچ اقدامی نکرد؟ این رسالت امثال بنده است حتی اگر جان خودمان را از دست بدهیم. 

اشتراک گذاری: