آیا تلاش ما برای اصلاح جهان باعث تأخیر زمان ظهور نیست

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، به مناسبت اعیاد شعبانیه به دو شبهه موجود در بحث مهدویت توسط حجت الاسلام دکتر نیکزاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل پاسخ داده شد

چرا و چگونه امام زمان در برابر این همه ظلم ها و مفاسد سکوت میکند؟

چرا امام زمان در برابر این همه فجایع و مفاسد و ناهنجاری ها و ظلم ها، صدها سال سکوت اختیار کرده و کاری انجام نمی دهند؟

اگر مقصود این است که چرا حضرت ظهور نمی کند، باید گفت هر وقت شرایط ظهور فراهم شود، ظهور خواهد نمود. مگر فراوانی ظلم و ستم و مفاسد، تنها شرط ظهور حضرت است؟ ظهور حضرت شرایط دیگری نیز دارد از جمله آمادگی عمومی و جهانی و شرایط دیگری که هنوز حاصل نشده است. مگر همان موقع که حضرت غیبت نمودند، ظلم و ستم و مفاسد در جهان نبوده است؟ با این که بود در عین حال، غیبت فرمودند، همان چیزی که فلسفه غیبت در آن موقع بود همان فلسفه هنوز هم به قوت خود باقیست.

اما اگر مقصود این است که با اینکه حضرت در پشت پرده غیبت هستند، چرا جلوی این مفاسد و ناهنجاری ها را نمی گیرند؟ باید گفت که چنین چیزی ممکن نیست. پیامبران و امامان با اینکه ظاهر و حاضر بودند، در عین حال نتوانستند جلوی آنها را بگیرند مگر اینکه مقصود این باشد از طریق اعجاز و خرق عادت این کار را انجام دهند که این هم خلاف حکمت خداست.

آیا تلاش ما برای اصلاح جهان باعث تأخیر زمان ظهور نیست؟

در روایات پیش بینی شده است که حضرت زمانی ظهور می کند که ظلم و ستم همه جهان را فرا گرفته باشد. اگر چنین است، پس ما نباید در جهت کاستن ظلم و فشار، تلاشی داشته باشیم چون اولا بیهوده است و ثانیأ باعث به تأخیر افتادن ظهور خواهد بود.

اولاً این پیش بینی ها باعث رفع تکلیف ما در جهت امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ دین و جلوگیری از ظلم و فساد نیست. آیا در عصر غیبت این همه تکالیف از مردم و مسلمانان برداشته شد؟

ثانیاً در روایات آمده ((جهان پر از ظلم و یا پر از فساد می شود)) نه (( پر از انسان های فاسد و ظالم!)) میان این دو فرق است. ممکن است عده قلیلی به همه جهان ظلم کنند و نیزی عده قلیلی با ابزارها و تجهیزات پیشرفته زمینه های فساد و ناهنجاری را در جهان گسترش دهند. مثلا امروز آمریکا، اسرائیل و برخی قدرت ها به همه جهان زور می گویند و ظلم می کنند و یا با هزاران کانال های ماهواره ای و cd  های مستهجن و سایت های مختلف اینترنتی و فیلم های سکسی و خشن، زمینه های فساد را در جهان فراهم می کنند و در این شرایط می توان گفت که جهان پر از ظلم و فساد شده است.

ثالثا اگرقرار است جهان پر از ((ظالم)) و ((فاسد)) شود، پس انتظار فرج چه می شود و منتظران چه کسانی خواهند بود؟ و یا امام زمان با کمک و همکاری چه کسانی قیام می کند و برای تشکیل دولت حقه جهانی موفق می شود؟  

اشتراک گذاری: