آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون در بابل

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت آغاز شد.

گفتنی است به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی فشار خون در دانشگاه علوم پزشکی بابل، مراسمی با سخنرانی دکتر جوانیان معاون بهداشتی و دکتر قاسم زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در معاونت بهداشتی جمعه ۲۷ اردیبهشت برگزار گردید.
این طرح از ۲۷ اردیبهشت ماه جاری لغایت ۱۵ تیرماه ۹۸ با هدف ایجاد حساسیت موضوعی در آحاد جامعه (مردم و سیاستگذاران)، افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه در زمینه فشار خون بالا اجرا می گردد و اندازه گیری فشار خون افراد ۳۰ تا ۷۰ سال را از اهداف این طرح است.
بیماری فشار خون بالا، اصلی ترین عامل خطر قابل تغییر در ناتوانی و مرگ و میر زودرس ناشی از بیماریهای قلبی در جهان و ایران است.
در سال ۲۰۱۷، بالغ بر ۱۰ میلیون نفر در سطح جهان به علل مرتبط با فشار خون بالا جان خود را از دست داده اند و بر اساس برآوردهای انجام شده در سال ۱۳۹۶ ، در اثر بیمارهای مرتبط به فشار خون بالا ۹۷ هزار نفر در ایران جان خود را از دست داده اند. 
تنها  ۶۰ درصد بیماران مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود اطلاع دارند و تنها پنجاه درصد بیماران مبتلا به فشارخون بالا برای کنترل بیماری خود دارو دریافت می کنند.
قابل ذکر است مردم عزیز می توانند به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ،خانه های بهداشت ، پایگاه های بهداشتی و بیمارستانها برای کنترل رایگان فشار خون مراجعه نمایند.

 

اشتراک گذاری: