نشست منطقه‌ای مدیران دانشجویی شمال کشور

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی‌ دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل، نشست منطقه ای مدیران دانشجویی شمال کشور روز یکشنبه ۲۳ تیربه میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست باحضورحمزه گیلکی بیشه مدیرامور دانشجویی و نازنین ضیایی رئیس اداره تغذیه همراه بود,مدیران دانشجویی و روسای ادارات تغذیه دانشگاه های گیلان، بابل، گلستان، سمنان و شاهرود حضور داشتند.

بررسی قراردادهای غذای دانشجویی، تصمیم گیری درخصوص قیمت غذای دانشجویی در سال آینده و ارائه راهکارهای لازم درمورد قراردادهای تغذیه دستور کار این نشست بود.

دکتر آقایان معاون فرهنگی ودانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهروددراین نشست تغذیه را مهمترین بخش ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان برشمرد وتصریح کرد :باوجود خصوصی سازی در این بخش ،همچنان نظارت دقیق برروند ارائه خدمات وکیفیت غذا ازسوی دانشگاه هابراین حوزه وجود دارد .

وی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت بازار را یکی از چالش های پیش روی دانشگاه ها در بخش تغذیه دانست افزود: با این وجود تاکنون خوشبختانه هیچ خللی در کیفیت خدمات ارائه شده به دانشجو وارد نشده اما برای سال تحصیلی آینده این موضوع نیازمند توجه بیشتری از سوی وزارت بهداشت است.

همچنین در این نشست هریک از موارد دستور کار مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مدیران دانشجویی دانشگاه ها و کارشناسان تغذیه به بیان نظرات و تجربیات خود پیرامون موضوعات مطرح شده پرداختند.

بدین ترتیب مقرر شد میزان مواد غذایی برای هر دانشجو بر اساس وزن خام و الگوی تغذیه سالم مشخص و محاسبه شود. همچنین پیشنهاد شد به منظور یکسان سازی قراردادهای تغذیه، یک نوع قرارداد پیشنهادی از سوی وزارت بهداشت تهیه شود تا در صورت نیاز مورد استفاده دانشگاه ها قرار گیرد. استفاده از برندهای معتبر با وزن پیش بینی شده نیز در قراردادها مشخص شود.

ایجاد سامانه الکترونیکی برای نظرسنجی از دانشجویان نیز پیشنهاد دیگر مطرح شده در جلسه مدیران دانشجویی شمال کشور بود. 

از سوی دیگر میزان افزایش نرخ غذای دانشجویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

همچنین با توجه به دستور کار تغذیه دانشجویان در چارت تشکیلاتی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها، پیشنهاد ایجاد پست روسای اداره های تغذیه و خوابگاه ها مطرح شد.

شایان ذکر است موضوعات مطرح شده در قالب پیشنهاد به وزارت بهداشت ارائه می شود.

اشتراک گذاری: