اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی کشور با حضور وزیر بهداشت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، اجلاس مديران روابط عمومي دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی سراسر كشور، سازمان های تابعه و مسئولين روابط عمومي ستادی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت دو روز در دانشگاه ایران برگزار شد.

روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی نباید آلوده به سیاست زدگی شوند

وزیر بهداشت در اجلاس مدیران روابط عمومی با تاکید براینکه روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی نباید آلوده به سیاست زدگی شوند، خطاب به مديران روابط عمومي دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی سراسر كشور، سازمان های تابعه و مسئولين روابط عمومي ستادی، تصریح کرد: اجازه ندهید که خدمت رسانی در وزارت بهداشت آلوده به سیاست زدگی شود، امروز، روز وحدت ملی است، همگی باید زیر بیرق مقام معظم رهبری در راستای وحدمت ملی تلاش کنیم. بزرگترین آفت این مملکت، تفرق، انزوای گروهی و سیاسی است، باید همگی متحد شویم، چراکه دشمنان این مرز و بوم، با یکدیگر متحد شده اند و چنانچه در داخل کشور به دلیل اختلاف عقیده، منش و روش، به نزاع های گروهی و دسته ای دچار شویم و روابط عمومی ها نیز در این شیپور بدمند، جز تضعیف نظام، چیزی عایدمان نمی شود.

ما متولی سلامت مردم هستیم، نباید به سیاست زدگی مبتلا شویم

دکتر نمکی گفت: بارها اعلام کرده ام که بنده وزیر بهداشت تمام مردمان این سرزمین، اعم از هر عقیده و مذهبی، هستم، ما متولی سلامت مردم هستیم، نباید به سیاست زدگی مبتلا شویم. بارها گفته ام که واگن وزارت بهداشت را به لوکوموتیو سیاست نمی بندم و اجازه نمی دهم که سیاست وارد فضای نظام سلامت شود. ما متعهد به تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم هستیم و در این راستا باید تلاش کنیم.

 

روابط عمومی ها خط مقدم سازمان هستند

مشاور عالی وزیر بهداشت در اجلاس مدیران روابط عمومی: روابط عمومی ها خط مقدم سازمانها هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه : در حاشیه برگزاری اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی کشور دکتر اکبری ؛ مشاور عالی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه عنوان داشت: روابط عمومی ها باید عالم ، عامل به مطلب باشند و قدرت انتشار را داشته باشند.

وی گفت: انتشار برای سه گروه مردم ،سیاستگذاران ،سیاست مداران و مدیران را مورد توجه قرار دهند و با هرگروه با زبان خودشان صحبت نمایند.

مشاورعالی وزیر بهداشت تصریح کرد: هر وقت روابط عمومی عالم توانست به درستی با گروه های هدف ارتباط برقرار نماید ، هم خودش و هم سازمانش موفق می شود.

ایشان ضمن عملکرد خوب روابط عمومی ها درکمپین فشار خون خاطر نشان کرد: سالیانه افراد زیادی بر اثر عامل فشار خون بالا فوت می کنند، اگر بتوان یک نفر را هم از مرگ نجات داد ، کمک بزرگی است ، فشار خون زمینه برای بروز بیماری های غیر واگیر است.

دکتر اکبری افزود: دانشگاههای علوم پزشکی در اجرای بسیج ملی فشار خون اعجاز کردند ، ولی نکته حائز اهمیت این است که روابط عمومی ها روند مراقبت از بیماران فشارخونی را پیگیری نمایند و بدانند این شروع کار است.

ایشان از زحمات  همکاران روابط عمومی ها تشکر نمود و اظهار داشت: روابط عمومی ها خط مقدم سازمان ها می باشند ، آنها مسئولیت اقدامات دیگر مدیران را به عهده می گیرند و در این راستا پاسخگو هستند، لذا روابط عمومی ها باید بدانند جایگاه عزتمندی دارند و قدردان این سمت باشند.

 

تحقق یک شبکه کامل اطلاع رسانی در حوزه سلامت

دکتر جهانپور در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، تحقق یک شبکه کامل اطلاع رسانی در حوزه سلامت را به عنوان  استراتژی اصلی این حوزه معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت

بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه بیان کرد: اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی کشور به صورت سالیانه برگزار می گردد و اجلاس امسال با محوریت اهمیت مدیریت بحران در اطلاع رسانی و اطلاع رسانی در حوادث و بلایا در حال برگزاری است.

دکتر جهانپور  تصریح کرد: هدف از برگزاری این برنامه ها ، تحقق یک شبکه کامل اطلاع رسانی در حوزه سلامت است.

وی افزود: روز اول این اجلاس که با سخنرانی مشاور عالی وزیر بهداشت در خصوص جایگاه ، اهداف و مسیر کلی روابط عمومی آغاز شد ، همچنین در ادامه کارگاه آموزشی با محوریت اطلاع رسانی در بحران ها برگزار می گردد.

ایشان از تبیین برنامه ها و راهکارها در جهت تحقق اهداف روابط عمومی نظام سلامت خبر داد که در روز دوم اجلاس با حضور مقام عالی وزارت ارائه می شود.

دکتر جهانپور با تاکید بر فصلی شدن اجلاس مدیران روابط عمومی خاطر نشان کرد: امید است با تربیت مدیران روابط عمومی و تقویت علمی آنان ، این برنامه را به صورت ابشاری به بدنه هرم روابط عمومی ها منتقل  و دیدگاه‌ها را به هم نزدیکتر نماییم تا ماهیت روابط عمومی ها به درستی تبیین گردد. 

 

 

اشتراک گذاری: