اعزام کاروان درمانی بسیج جامعه پزشکی بابل جهت ارائه خدمات درمانی به زائرین اربعین

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مسعود اسدی مسئول بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان بابل از سومین سال متوالی اعزام کاروان درمانی دانشگاه خبر داد.

دکتر اسدی گفت: برای سومین سال متوالی یک تیم صد نفره با همکاران درمانی موکب فاطمه الزهرا(س) شهرستان بابل و نیز همکاران دانشگاه بقیة الله تهران آماده خدمت رسانی به زائرین اربعین می باشند.

وی با اشاره به اینکه در این تیم از همکاری چهار متخصص طب اورژانس، ده پزشک عمومی و نیز متخصصین جراح عمومی، زنان، پوست، اطفال و داخلی برخوردارند، گفت: همراه با شش نفر دندانپزشک و هفتاد نفر پرستاران مجرب از اقصی نقاط کشور از استان مازندران گرفته تا استان تهران، قم، استان مرکزی و جنوب کشور؛ استان بوشهر و حتی کشور خارجی آلمان در خدمت زائران اربعینی بخصوص شهروندان بابلی هستیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان بابل تصریح کرد: صرفا یک سوم از این جمعیت، از  شاغلین دانشگاه علوم پزشکی بابل هستند که با هزینه شخصی خود به این سفر مشرف می شوند.

مسئول این کاروان افزود: از مسئولین دانشگاه و مدیران تابعه و همه همکارانی که غیبت های تیم اعزامی را در مراکز درمانی جبران می کنند تقدیر و تشکر می نمایم. رجاء واثق داریم  اجر و منزلت این عزیزان کمتر از زائرین نخواهد بود .

دکتر اسدی در باب توجه بیشتر زائران به امر بهداشت و سلامت خود، بیان داشت؛ امیدواریم که زائرین محترم دو هفته قبل از این سفر معنوی، حداقل واکسن های آنفلوآنزا و مننژیت را زده باشند، در کوله بارهای خود، حداقل مواد شوینده و دستمالهای آنتی باکتریال نیز گنجانده، با کوله و کفش های مناسب پا در این سفر گذاشته باشند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: سعی کنند همواره دستان خود را بشویند، در تراکم جمعیتی، از ماسک استفاده کنند، در اوج تابش آفتاب، مابین ساعات ۱۰ صبح الی ۲ بعداز ظهر جهت پیشگیری از گرمازدگی، در سایه ای استراحت نمایند و بیشتر در خنکای صبح زود و شبها پیاده روی نمایند، بهداشت پا ها را رعایت کرده، در اولین فرصت ممکن شستشو دهند، از غذاهای گرم و خوب طبخ شده بصورت تازه تناول کنند و همین طور آبهای درست بسته بندی شده استفاده نمایند.

وی در همین راستا افزود: برای جلوگیری از آلودگی های میکروبی روده ای، اسیدیته معده خود را با آب لیمو تازه بالا برده و کمتر از داروی های آنتی اسید استفاده نمایند. از آوردن داروهای ممنوعه من جمله کدئین و نیز محرکها پرهیز کنند و در صورت نیاز خود را به موکب های درمانی نزدیک برسانند.

دکتر اسدی تصریح کرد: انشالله سوغات همسفران درمانی ما هم تزریق خونی تازه و انرژی مثبت در کالبد سیستم سلامت از این سفر معنوی خواهد بود، و همانطور که شعار ما در تابلوی موکب درمانی کربلا این جمله معروف است که؛ "خدمة الزوار، شرف لنا" ان شاءالله روزی به این نقطه برسیم که بر سر درب تمام مراکز درمانی قید شود؛ "تمام عزت، شرافت و کرامت ما خدمت به بیماران است".

 

اشتراک گذاری: