آغاز ثبت‌نام بیست‌وسومین دوره ازدواج دانشجویی

به گزارش مفدا، حجت‌الاسلام رستمی، رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی گفت: بحث ازدواج موضوع پایه‌ای در نظام اجتماعی اسلام است و کوچک‌ترین عضو جامعه از نگاه اسلام خانواده است و برای تشکیل این رکن اهمیت زیادی قائل شده است. بهترین بنا به گفته پیامبر بنای ازدواج است و وساطت برای این حوزه را بهترین وساطت‌ها عنوان شده است.

 رستمی ادامه داد: اسلام مجرد بودن را امری ناپسندد می‌داند و این نشان دهنده اهمیت ویژه اسلام به ازدواج است.
رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه سند ملی ازدواج تدوین شده است، اظهار داشت: اما در میدان عمل با توجه به تاثیر متغیرهای دیگر شاهد کاهش امر ازدواج در جامعه هستیم و این مهم از نگاه ملی و آینده نگرانه نسبت به کشور موضوع مطلوبی نیست.
وی افزود: جامعه ۴ میلیون نفری از نسل جوان در دانشگاه‌ها زیست می‌کنند و این فرصت بزرگی است تا مدیران و سیاست گذاران دانشگاه برای بحث ازدواج برنامه‌ریزی ویژه داشته باشند و از ۲۴ سال پیش این مهم در دانشگاه‌ها شروع شده است.
رستمی افزود: یکی از پایدارترین ازدواج‌ها بر اساس امایش صورت گرفته و معیارهای علمی ازدواج دانشجویی است واین تجربه می‌تواند در اختیار پژوهشگران برای طراحی مدل ازدواج در جامعه صورت بگیرد.
رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره جزییات این دوره از ازدواج دانشجویی گفت: ثبت نام از ۲۱ آبان‌ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد و دانشجویانی که از ابتدای سال ۹۷ به بعد عقد کرده‌اند مجاز به ثبت‌نام هستند؛ البته ثبت‌نام کنندگان حتما باید در زمان عقد دانشجو باشند.
رستمی بیان داشت: محدودیتی برای ثبت‌نام دانشجویان نداریم و به هر اندازه ثبت‌نام شود برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.
 وی درباره تسهیلات این دوره از ازدواج دانشجویی گفت: به زودی طرحی در این حوزه رونمایی می‌شود و نهاد رهبری بعد از ارائه گزارش موفق بودن ازدواج دانشجویی به رهبر انقلاب ماموریت پیدا کرده که در فضای کلان تری برنامه ربزی در این حوزه را انجام دهد. ما قرار است همه مجموعه دانشگاه‌ها را در شمول طرحی قرار دهیم که هم تشویق و هم حمایت و برنامه‌ریزی برای ان‌ها دنبال شود.
به گزارش دانشجو، رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: طرحی که داریم نه تنها بعد از ازدواج بلکه پیش از ازدواج را شامل می‌شود و به همین دلیل همکاری همه دستگاه‌های کشور را نیاز دارد، البته با توجه به مقدماتی که نیازمند اجرای این سند هستیم، قطعا نیازمند زمان بیشتری برای تدوین و اجرتی سند هستیم.

اشتراک گذاری: