واکسن آنفلوآنزا موجود در ایران بهترین نوع واکسن در دنیاست

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر با اعلام اینکه هیچگونه کمبود دارویی و واکسن درباره بیماری آنفلوآنزا فصلی در کشور وجود ندارد، گفت: واکسن آنفلوآنزا موجود در ایران بهترین نوع واکسن در دنیاست.

به گزارش وبدا، دکتر محمد مهدی گویا در نشست خبری آنفلوآنزای فصلی در دفتر معاونت بهداشت، با بیان این مطلب، اظهار داشت: به رغم تحریم های ظالمانه، خوشبختانه در زمینه دارو و واکسن آنفلوآنزا فصلی در کشور هیچگونه کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: خوشبختانه داروی آنفلوآنزای فصلی از زمستان سال گذشته با تلاش وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در کشور تامین شده است و به اندازه کافی در سراسر کشور دارو و واکسن آنفلوآنزا فصلی در بخش دولتی و خصوصی موجود است.

وی تصریح کرد: به شایعات بی اساس در خصوص کیفیت پایین واکسن ها توجه نکنید. زیرا واکسن موجود در بازار بهترین نوع واکسن آنفلوآنزا در دنیاست که تحت نظارت سازمان غذا و دارو وارد کشور شده است.
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر ادامه داد: افراد در معرض خطر همچون بیماران قلبی، دیابتی، بیماران تنفسی، افراد بالای ۶۵ سال، کودکان بالای دو سال، مادران باردار، بیمارانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند، بیماران دارای نارسایی کبد و کلیه، بیماران تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن ضمن مراقبت ویژه از خودشان حتما واکسن آنفلوآنزا فصلی را تزریق کنند.

دکتر گویا با تاکید بر این که کادر درمانی و بیمارستانی هم به دلیل مواجهه با بیماران از ابتدای مهرماه و آغاز فصول سرما واکسن آنفلوآنزا می زنند، خاطرنشان کرد: بیماران خاص که نام بردیم اگر تاکنون واکسن آنفلوآنزا نزده اند از همین امروز برای مواجهه با موج دوم آنفلوآنزا فصلی که ممکن است در روزهای بعد آغاز شود، این کار را انجام دهند.

دکتر گویا گفت: طی هفته گذشته شاهد بستری ۳ هزار و ۹۱۵ نفر از بیماران انواع مختلف بیماری های تنفسی در کشور بودیم که 342 مورد بیماران آنفلوآنزا فصلی بودند و ۱۵ مورد آن منجر به فوت شد.

اشتراک گذاری: