اخلاق‌محوری فدای مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها نشود

استاد حوزه و دانشگاه به ارزش علم در دین اسلام اشاره کرد و گفت: دانشگاهی که به دنبال مدرک‌گرایی باشد نمی‌تواند اخلاق محور باشد و نباید دانش و دانایی که سبب ارتقا جان و روح بشر است فدای مدرک شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، حجت‌الاسلام دکترعباس نیکزاد در نخستین همایش منطقه‌ای دانشگاه اخلاق محور که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد اظهار کرد: این همایش تلنگری برای دانشگاه‌ها و نوعی فضاسازی مثبت است.
وی افزود: باید در تمام عرصه‌ها به حوزه اخلاق نگاه وسیع تری داشته باشیم، باید به دنبال نگاه اخلاق محور و ارزش محور باشیم و آن را ترویج کنیم.
استاد حوزه و دانشگاه به ارزش علم در دین اسلام اشاره و تصریح کرد: دانشگاهی که به دنبال مدرک‌گرایی باشد نمی‌تواند اخلاق محور باشد، نباید دانش و دانایی که سبب ارتقا جان و روح بشر است فدای مدرک شود، هدف انبارسازی دانش نیست باید ذهن شکوفا شود.
دکتر نیکزاد با اشاره به اینکه باید تولید علم را جدی بگیریم، ادامه داد: به دنبال نهضت نرم افزاری و فراگیری علوم ارزشمند باشیم، علم، گمشده مومن است اما نباید همیشه شاگرد بمانیم باید به سمت استادی علوم برسیم.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: باید به دنبال بومی سازی علوم باشیم یعنی اسلامی کردن علومی چون اقتصاد، حقوق، سیاست، مدیریت و...باشیم، باید بین دانشگاه، جوامع، صنعت، تولیدات و پزشکی ارتباط متوازنی ایجاد شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: باید علم در راستای نیازهای جامعه باشد، رشته‌هایی انتخاب شود که برای رفع نیازهای جامعه باشد و کشور را به سمت استقلال و خودکفایی سوق دهد.
حجت‌الاسلام نیکزاد به ضرورت توجه به مسئله تکریم ارباب و رجوع اشاره کرد و گفت: کسانی که از بیت‌المال حقوق می‌گیرند مهمترین وظیفه آنها تکریم ارباب و رجوع است باید مراجعه کننده را یک فرصت نه تهدید برای خود تلقی کنیم تا خدمات ارزنده تر ارائه کنیم.

اشتراک گذاری: