سهم بالای دانشگاه علوم پزشکی بابل در ارائه خدمات درمانی به بیماران خارج از بابل و مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از سهم بالای ارائه خدمات درمانی بیمارستان های این دانشگاه به بیماران خارج از شهرستان بابل و استان مازندران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سید فرزاد جلالی در حاشیه نشست با طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت کشور با بیان اینکه شهرستان بابل پرتراکم ترین شهر استان می باشد، گفت : حدود ۵۴۰ هزار نفر جمعیت بارز و شاخص شهرستان بابل و حدود یک و نیم میلیون نفر جمعیت شناور استان مازندران تحت پوشش حوزه درمانی این دانشگاه قرار دارند.

دکتر جلالی رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۷ بیمارستان فعال و حدود ۲۵۰ خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت روستایی می باشد، بیان داشت: بیمارستان آیت الله روحانی بابل به عنوان بزرگترین بیمارستان شمال کشور با قریب به ۵۵۰ تخت فعال بیمارستانی در رشته های بسیار خاص خدمات به بیماران ارائه می نماید که بیش از ۳۵ درصد بیماران ارجاعی از خارج بابل می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیمارستان کودکان امیرکلا جز بیمارستان های مطرح و تک تخصصی اطفال شمال کشور می باشد که حدود ۳۵% بیماران خارج از شهرستان و حدود ۲۵% خارج استانی را پوشش می دهد.
وی عنوان کرد: بیمارستان شهید بهشتی مرکز تروما بوده و سالها در جهت خدمت رسانی بیماران عمل کرده است و همچنین بخش پیوند کلیه این بیمارستان با بیش از ۱۲۰۰ پیوند کلیه جزء بیمارستانهای مطرح کشور قرار دارد.

دکتر جلالی با ذکر این نکته که بیمارستان شهید رجائی بابلسر یکی از مراکز تک تخصصی و خوب شمال کشور و تحت پوشش دانشگاه می باشد که در بخش رادیوتراپی، آنکولوژی با وجود دو دستگاه شتاب دهنده خدمات بسیار خوبی را به بیماران ارائه می نماید، تصریح کرد: بیش از ۶۵ درصد مراجعین به بیمارستان شهید رجایی بابلسر غیرمنطقه ای و ۱۵ درصد مراجعین غیر استان مازندران هستند. 
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل در برنامه های پرونده الکترونیک سلامت، سیستم ارجاع و ارسال الکترونیک اسناد، موفقیت هایی خوبی را به دست آورده است.

دکتر جلالی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات دانشگاه وجود جمعیت شناور استان می باشد، گفت:  این دانشگاه به دلیل وجود رشته های تک تخصصی مفتخر به پوشش بیماران خارج از استان بوده که وظیفه و مسئولیت مجموعه دانشگاه را افزایش می دهد. 
وی همچنین اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بابل جزء دانشگاه هایی می باشد که توانسته بیش از ۵% در سال صرفه جویی در هزینه ها داشته و مورد تشویق مسئولین وزارت بهداشت قرار بگیرد.

اشتراک گذاری: