دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید مسیر را برای خیرین سلامت هموار نمایند

معاون درمان وزارت بهداشت در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بابل و در جمع خیرین شهرستان از ضرورت هموار نمودن مسیر برای حضور خیرین سلامت خبر داد و گفت : باید بعنوان مشاوران خیرین راهگشای مسیر و باعث سرعت بخشی در اقدامات آنها باشیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر قاسم جان بابایی در مراسم افتتاح بخش‌های خیرساز قلب، سی سی یو، پوست و پاتولوژی بیمارستان یحیی نژاد بابل با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله روحانی از بنیانگذاران دانشگاه علوم پزشکی  بابل، اظهار کرد: خیران و نیکوکاران در شرایط نامساعد مالی حامی و همیار  وزارت هستند و قسمت زیادی از وظیفه ما را به دوش می‌کشند.

معاون درمان وزارت بهداشت  با اشاره به اینکه بسیاری از زیرساختهای بهداشتی درمانی کشور با حمایت خیرین انجام شده، افزود: اگر موانع اداری برداشته شوند حضور نیکوکاران  بسیار پر رنگ تر خواهد بود زیرا گاهی ما با ایجاد موانع راه را برای حضور خیرین می‌بندیم.

وی با ذکر این نکته که باید برنامه هایی که اولویت وزارت بهداشت و دانشگاه ها می باشد به خیرین عزیز پیشنهاد داده شود تا شاهد  بهره وری بیشتر باشیم، تصریح کرد: دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید  بعنوان مشاوران خیرین راهگشای مسیر و باعث سرعت بخشی در اقدامات آنها باشند نه اینکه با ایجاد موانع و مسیرهای دست و پاگیر از سرعت کار آنها  بکاهند.

دکتر جان بابایی با ذکر این نکته که در حوزه سلامت با توسعه بیمارستان، تخت و تجهیزات مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در حوزه فلج اطفال، بیماری های واگیر، ریشه کنی سرخک، مرگ مادران و نوزاد کشور ما موفقیتهایی زیادی داشته است.
این مسئوول با بیان اینکه دنیا از بیمار محوری به سمت مردم محوری رفته است، یادآور شد: امروزه شاخص اصلی اندازه گیری در موفق بودن بیمارستانها حول سه محور درمان با هزینه کم تر، ایجاد امید به زندگی و رضایتمندی که مردم از بیمارستانها داشته اند، برمی‌گردد. 
وی گفت: نباید تنها به فکر توسعه فضای فیزیکی و تکمیل و ارتقا  تجهیزات پزشکی باشیم و  باید به سمت تکریم و مردم محوری حرکت کنیم.
 

اشتراک گذاری: