نخستین عمل تهاجمی اندوواسکولار عروق مغز در دانشگاه های علوم پزشکی شمال کشور در بابل انجام شد

رئیس بیمارستان آیت ا.. روحانی(ره) بابل از انجام نخستین عمل تهاجمی اندوواسکولار عروق مغز در دانشگاه های علوم پزشکی شمال کشور با بهره برداری از دومین دستگاه آنژیوگرافی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان آیت الله روحانی (ره) بابل، دکتر سید ابراهیم حجازیان گفت: با بهره برداری از دستگاه دوم آنژیوگرافی، نخستین عمل تهاجمی اندوواسکولار عروق مغز در دانشگاه های علوم پزشکی شمال کشور در این مرکز انجام شد.

 رئیس بیمارستان آیت ا.. روحانی(ره) بابل بیان داشت: بیمار آقای میانسال با خونریزی مغزی و تشخیص آنوریسم ( پارگی شریان های مغزی) با روش اندوواسکولار  بدون باز کردن جمجمعه تحت درمان کامل قرار گرفت و پس از ۴۸ ساعت با حال عمومی مساعد ترخیص شد.
وی گفت: امروه شاهد بهره برداری از دومین دستگاه آنژیوگرافی در بابل هستیم که علاوه بر آنژیوی قلبی برای بیماران مغز و اعصاب و عروق محیطی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

 

دکتر حجازیان با اشاره به اینکه دستگاه دوم آنژیوگرافی این مرکز جزء پیشرفته ترین دستگاه های دنیا است و امکانات متعددی از جمله آنژیوگرافی دیجیتال سابتراکشن دارد، بیان داشت: با وجود دستگاه آنژیوگرافی جدید خدمات وسیعی از اقدامات درمانی و تشخیصی در بیماری های عروق کرونر قلبی در بزرگسالان، بیماری های عروق قلبی در کودکان، بیماری های عروق مغز و نخاع، بیماری عروق محیطی از جمله عروق دست و پا، داخل شکم و سایر نقاط بدن در این مرکز به هموطنان عزیز ارائه می گردد.

وی با اشاره به اینکه آنژیوگرافی یک آزمایش پزشکی کم تهاجمی است و تصویر بسیار شفاف، دقیق و کاملی از عروق تولید می‌کند که وجود چنین تصاویری خصوصاً در مواردی که قرار است جراحی انجام شود مفید خواهد بود، گفت: با آنژیوگرافی برخی از بیماری‌ها بدون نیاز به عمل جراحی باز، درمان می شوند و اگر جراحی همچنان ضروری باشد، می‌توان با کمک آنژیوگرافی آن را دقیق‌تر انجام داد.
دکتر حجازیان رئیس بیمارستان آیت ا.. روحانی(ره) بابل افزود: تاکنون بیش از ۷۰۰  بیمار از خدمات طرح "۲۴۷" ویژه بیماران قلبی و طرح ۷۲۴ ویژه بیماران با مشکلات مغزی بهره مند شدند و این بیماران کسانی بوده اند که توانسته اند در کمتر از دو ساعت از مشکل قلبی یا مغزی به بیمارستان برسند و تحت مداوای کامل قرار بگیرند.

این مسئول اذعان داشت: از زمان راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌ا... روحانی از سال ۱۳۸۹ تاکنون بیش از ۳۲ هزار بیمار مورد آنژیوگرافی و ۸۰۰۰  بیمار مورد بالون آنژوپلاستی و استنت گذاری و نزدیک به ۵۰۰۰ مورد عمل جراحی قلب باز در این بیمارستان قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات قابل توجه این بیمارستان، وجود بخش قلب کودکان و آنژیوگرافی اطفال می باشد و در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰ مورد  اعمال مداخله ای قلب عروقی کودکان انجام داده و توانسته گامهای مثبتی در پیشرفت و ترقی اقدامات مداخله ای بردارد.
این مسئول با بیان اینکه که دیگر مراجعه به تهران نیاز نیست و تمامی اعمال ذکر شده در این مرکز با بالاترین کیفیت انجام می گردد، افزود: خدماتی که در بخش قلب کودکان بیمارستان آیت ا.. روحانی در امر درمان بیماریهای قلب کودکان انجام شده موجب گردیده که تمایل بیماران از سایر شهرها و استانهای همجوار جهت مراجعه بیشتر گردد بطوری که بیش از ۷۰ درصد مراجعین غیر از شهرستان بابل می باشند.
 

اشتراک گذاری: