نقش لبخند بر چهره درد کشیده عبدالرقیب

پرستاری هنر است، هنر نقاشی لبخند بر بوم دردها و پرستار نقاشی است که می تواند لبخند را بر چهره دردکشیده هر بیماری نقش بزند حتی بر چهره بیماری با ملیت غیرایرانی

سخن از نقل داستانیست واقعی که بیانگر انسانیت، مهربانی و عاطفه انسانی است نسبت به همنوع خود بدون هیچ چشمداشت و انتظار قدردانی ...

عبدالرقیب صفری بیمار ۱۶ ساله تبعه افغان که با هد تروما به بیمارستان شهید بهشتی از بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بابل منتقل گردید، پس از عمل جراحی در آی سی یو این مرکز بستری شد.

دو ماه بعد با ضریب هوشی ۵ به بخش جراحی عمومی منتقل گردید. پرستاران این بخش طی ۴ ماه مراقبت کامل وی را با وجود نداشتن همراه بر عهده گرفتند و علاوه بر اقدامات پرستاری کلیه مراقبت های شخصی نظیر استحمام، شستشوی لباسها و تهیه غذای خانگی برای وی انجام می دادند.

عبدالرقیب پس از چندین ماه با حمایتهای پزشکان، پرستاران و پرسنل بخش جراحی عمومی بیمارستان شهید بهشتی طی پروسه سخت و طولانی به آغوش خانواده اش در افغانستان بازگشت.

طی این پروسه پرستاران این بخش به دلیل عدم بهیودی کامل بیمار حتی با مراجعه به دادستان بابل جهت لغو حکم ترک وی از ایران نیز اقدام نمودند تا بیمار افغان بتواند دوره بهبودی اش را به طور کامل سپری کند.

یقینا هیچ کلامی نمی تواند قدردان این حجم بالای انسانیت باشد.

قابل ذکر است در مراسم جشن روز پرستار، دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از خانم اصغرتبار به نمایندگی از تمامی پرسنل پرستاری بخش جراحی بیمارستان شهید بهشتی تقدیر نمود.

روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل از تمامی پزشکان و همکاران بیمارستان شهید بهشتی و مدیریت پرستاری معاونت درمان دانشگاه تشکر و سپاسگزاری می کند.

اشتراک گذاری: