بازدید معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و هیأت همراه در سفر یک‌روزه به بابل و بازدید از دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان‏، از خوابگاه‌های دانشجویی، سالن‌های ورزشی و اماکن فرهنگی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل دیدن کرد.

تحصیل چهار هزار و ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی بابل

در این نشست دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه این دانشگاه دارای چهار هزار و ۱۰۰ دانشجو است، اظهار کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجویان خوابگاهی هستند.
وی با اشاره به وجود پنج خوابگاه ملکی برای اسکان دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: مجتمع پردیس دانشگاه، خوابگاه کوثر، خوابگاه یاس، خوابگاه نرگس و همچنین گلستان رامسر، دانشجویان خوابگاهی دانشگاه را اسکان داده‌اند.  همچنین ظرفیت فعلی این خوابگاه‌ها یک هزار و ۹۸ دانشجو است.
دکتر جلالی ظرفیت کل خوابگاه‌های ملکی دانشگاه علوم پزشکی بابل را ۲۱ هزار و ۵۰ متر مربع عنوان کردو گفت: مجتمع پردیس دانشگاه با زیربنای ۸ هزار متر مربع‏ و ظرفیت ۴۰۰ دانشجو در سال ۱۳۷۵ احداث شد. همچنین خوابگاه دخترانه نرگس با ظرفیت حدود ۵۰ نفر و زیربنای ۱۱۰۰ متر مربع واقع در داخل پردیس دانشگاه می باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ظرفیت فضاهای سرپوشیده این دانشگاه را یک‌هزار و ۲۸۰ متر مربع ذکر کرد و گفت: زمین ورزشی روباز برای دانشجویان پسر با ۳۰۰ مترمربع‏ و همچنین فضای ورزشی روباز برای خوابگاه برادران با ظرفیت ۶۰۰ مترمربع از جمله فضاهای ورزشی دانشگاه است. ضمن اینکه سوئیت ورزشی خوابگاه خواهران با ظرفیت ۷۰ مترمربع و نیز سالن بدنسازی خوابگاه پسران با ۹۸ متر مربع از دیگر فضاهای دانشگاه است. همچنین این دانشگاه دارای استخر سرپوشیده با مشارکت با بخش خصوصی خدمات خود را به دانشجویان‏، کارکنان و اساتید دانشگاه ارائه می‌دهد.
وی گزارشی از فعالیت‌های اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه ارائه داد و گفت: یکی از اقدامات موثر دانشگاه در ارائه خدمت بهتر در بخش مشاوره و سلامت روان‏، به خدمت گرفتن همتایاران سلامت و کمک به بخش مشاوره است که خوشبختانه این دانشگاه توانسته است دانشجویان خوبی در قالب همتایاران سلامت، تربیت کند.

 

دکتر جلالی تعداد اردوهای برگزار شده از سال ۹۶ تاکنون را ۱۷ اردو عنوان کرد و گفت: از سال ۹۶ تاکنون حدود هشت جلسه در قالب جلسات ستاد اردوهای جهادی برگزار شده است. همچنین از ابتدای امسال نیز دو جلسه مجزا با موضوع اردوهای جهادی برگزار شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تعداد دانشکده‌های این دانشگاه را نه دانشکده عنوان کرد و گفت: دانشکده پرستاری‏، پیراپزشکی‏‏، پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت، طب سنتی، توانبخشی، پردیس بین‌الملل و دانشکده پرستاری رامسر، دانشجویان این دانشگاه را در رشته‌های مختلف پذیرش می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ کانون فرهنگی در دانشگاه گفت: کانون تئاتر، فیلم و عکس، موسیقی، شعر وادب، سلامت، اردوهای جهادی، خیریه‏، هلال احمر، قرآن و عترت، عفاف و حجاب، نشریات، هنر، رایانه، مازندران شناسی، نجوم و نماز در این دانشگاه فعال هستند.
دکتر جلالی تعداد نشریات دانشجویی این دانشگاه را ۱۹ نشریه ذکر کرد وگفت: از این تعداد ۱۵ نشریه فعال در دانشگاه علوم پزشکی بابل مطالب خود را به طور مستمر و منظم منتشر می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل‏ تعداد تشکل‌های دانشجویی دانشگاه را دو تشکل عنوان کرد و اظهار داشت: تشکل بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه فعالیت می‌کنند. همچنین تعداد ۷ انجمن علمی دانشجویی متشکل از انجمن پرستاری، انجمن اتاق عمل، انجمن پزشکی، انجمن دندانپزشکی، انجمن فیزیوتراپی، انجمن بهداشت عمومی و انجمن پرستاری رامسر فعالیت‌های خود را به دانشجویان ارائه می‌دهند.
وی همچنین در خصوص فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه گفت: برگزاری منظم انتخابات سالانه کانون‌های فرهنگی، اختصاص فضای فیزیکی برای فعالیت کانون‌ها، برگزاری چهار جلسه شورای فرهنگی در سال جاری و... از جمله برنامه‌های فرهنگی دانشگاه است.
دکتر جلالی همچنین در تحلیل از فضای نشریات دانشجویی دانشگاه اظهار داشت: در دو سال اخیر و بعد از روی کار آمدن معاون جدید دانشگاه، فضای نشریاتی به لحاظ کمی وکیفی دارای رشد و پیشرفت بوده است.
وی تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را ۳۶۰ نفر ذکرکردو گفت: ۲۰ درصد اعضای هیات علمی دانشیار و دو سوم آنها استاد یار هستند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل هفت بیمارستان را تحت پوشش داده است، اظهار کرد: بیمارستان آیت الله روحانی بابل با ۵۴۰ تخت بزرگترین مرکز درمانی در شمال کشور به شمار می رود.

 

دکتر جلالی همچنین به فعالیت دو گروه طب ایرانی و تاریخ علوم پزشکی در دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی فعال اشاره کرد و گفت: شهرستان بابل قدمت زیادی در طب و درمان دارد و به لحاظ بعد درمانی و آموزشی مورد توجه خیلی از بیماران قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین به تعامل خوب دانشجویان این دانشگاه در برگزاری مراسم ها و آیین های مختلف از جمله بزرگداشت روز دانشجو اشاره کرد و گفت: در دو دوره اخیر برگزاری بزرگداشت روز دانشجو خوشبختانه صفر تا صد اجرای فعالیت‌های برنامه‌ برعهده دانشجویان ما بود و ما سعی کردیم بخشی از فعالیت‌ها را به دانشجویان بسپاریم و یکی از سیاست‌های ما در دانشگاه تقویت حفظ سلامت محیط فرهنگی و دانشجویی است. ضمن اینکه تعامل خوب ما با نهادهای فرهنگی از جمله دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‏، بسیج دانشجویی و بسیج جامعه پزشکی یک تعامل دوسویه است.

بازسازی سلف، زمین ورزشی، احداث سالن مطالعه مرکزی  و .. از اقدامات معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل

همچنین در ادامه ی نشست دکتر مهدی پورامیر معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل به اقدامات این معاونت در دو سال گذشته در حوزه فرهنگی ودانشجویی اشاره کرد و گفت: تعمیر و بازسازی سلف سرویس دانشگاه طی دو سال گذشته‏، نوسازی تریای مرکزی دانشگاه‏، آماده سازی زمین ورزشی چند منظوره با فضای ۶۰۰ متر مربع و استفاده دانشجویان از سالن چند منظوره وهمچنین احداث سالن مطالعه مرکزی در خوابگاه پسران از دیگر فعالیت‌ها ما بوده است.
دکتر پورامیر همچنین به بازسازی تاسیسات موتورخانه در خوابگاه‌های دختران و  پسران اشاره کرد و اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های ما در دانشگاه احداث نمایشگاه دائمی فرهنگی بوده که ۵۰ درصد رشد فیزیکی دارد و انشالله بنا داریم تا پایان سال این طرح به مساحت ۴۰۰ متر مربع را به اتمام برسانیم.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین به استفاده از دانشجویان از سرویس‌های استخر غدیر اشاره کرد و گفت: استخر غدیر یک استخر مشارکتی است که پیمانکارش بخش خصوصی است اما دانشگاه ما یک سوم از کل مجموعه را سهم دارد که در هفته دانشجویان به صورت رایگان از آن استفاده می‌کنند.

 

وی به حضور فعال دانشگاهیان در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره بین‌المللی سیمرغ‏، قرآن و عترت و دیگر برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: در جشنواره بین المللی سیمرغ دانشگاه علوم پزشکی بابل رتبه پنجم کشوری را از آن خود کرد.
دکتر پورامیر همچنین بااشاره به فعالیت مطلوب ستاد اردوهای جهادی دانشگاه اظهار کرد: دانشجویان ما در این ستاد فعالیت خوبی ارائه می‌دهند و در زلزله و سیل اخیر تعامل خوبی بین دانشجویان در راستای کمک به آسیب‌دیدگان و  خسارت دیدگان حاکم بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین با اشاره به برگزاری جلسات منظم شورای فرهنگی با حضوررئیس و اعضای دانشگاه خاطرنشان کرد: اردوهای دانشجویی دانشگاه نیز با درنظر گرفتن اولویت‌های تعیین شده‏‏، برقرار است.

بازدید معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از اماکن رفاهی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بابل

گفتنی است معاون وزیر بهداشت بعد از نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از سلف سرویس و آشپزخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بابل واقع در پردیس دانشگاه بازدید کرد و از نزدیک در جریان امکانات و تجهیزات دانشگاه در خصوص طبخ و تهیه غذای دانشجویی قرار گرفت.
وی همچنین از «مجتمع ورزشی شهید ناظری» پردیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و همچنین از سالن بدنسازی و تجهیزات این فضای ورزشی دیدن کرد.
بازدید از فضاهای فیزیکی تشکل‌ها و نهادهای دانشجویی و همچنین بازدید از کتابخانه مرکزی دانشگاه و محوطه پردیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از دیگر برنامه‌های این سفر یک‌روزه بود.

معاون وزیر در بدو ورود به این دانشگاه در قالب نشستی، با رئیس این دانشگاه و همچنین معاون فرهنگی و دانشجویی و دیگر مسؤولان این دانشگاه دیدار  و گفت وگو کرد.
حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه و نثار گل و قرائت فاتحه، و همچنین دیدار با نمایندگان نهادهای دانشجویی دانشگاه از جمله کانون‌های فرهنگی، تشکل‌های دانشجویی، نشریات دانشجویی، شورای صنفی، انجمن‌های علمی و... از جمله برنامه‌های این سفر بود. 
در این بازدید مهندس خدابنده‌لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت‏، دکتر حسن زائری لطف مشاور و سرپرست  اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت‏، دکتر بهزاد تدین معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان و حجت حجازی زاده رئیس اداره نشریات و تشکل‌های دانشجویی‏ معاون وزیر بهداشت را مشایعت و همراهی کردند.

اشتراک گذاری: