برگزاری نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی و معاونین غذا و دارو کلان منطقه یک کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی و معاونین غذا و دارو کلان منطقه یک کشور با حضور دکتر شانه ساز معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو در ساری برگزار شد.

در این نشست تفاهم نامه همکاری در خصوص تفیض اختیار صدور مجوز به دانشگاههای قطب یک بر اساس توانایی های موجود در منطقه امضا گردید.
 دکتر شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در راستای تسهیل کار تولید کنندگان و تمرکز زدایی به دانشگاه های علوم پزشکی کشور تفویض اختیار شد، گفت: در تامین نیاز کشور به داروهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد و ذخایر ما علیرغم همه شیطنت هایی که دشمنان مردم انجام می دهند کاملا قابل اعتماد است.

وی افزود: کیفیت دارو و تولید آن در راستای ضوابط و مقررات بین المللی است ولی به دلیل اینکه داروهای ایرانی قیمت مناسب تری نسبت به مشابه خارجی دارد مردم به آن باور ندارند.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه این اطمينان را به مردم مي دهم که هيچگونه نگراني در مصرف لبنيات وجود ندارد،گفت: مصرف لبنيات کشور يک چهارم متوسط جهاني است و اين رقم بايد ۴ تا ۵ برابر افزايش پيدا كند كه ما مشكل پوكي استخوان و عوارض ناشي از پروتئين و كلسيم موجود در لبنيات را نداشته باشيم.

وی با تاکید بر اینکه کارخانجات تولید کننده شير و لبنيات توسط معاونت هاي غذا و دارو دائم كنترل مي شوند، بيان كرد: ۱۶ نمونه را در همان روز كه خبر پخش شد در آزمايشگاه مرجع داشتيم هيچگونه مشكلي نداشتند و قابل مصرف بود و در استان مازندران نيز از ۲۰۰ نمونه اي كه بررسي شد هيچ مشكلي نداشته است.
رئیس سازمان غذا و دارو کشور تاکید کرد: مصرف نکردن شیر عوارض بیشتري نسبت به خطراتي كه در رسانه ها مطرح شد براي فرد به وجود مي آورد و ما داريم خطر قطعي را مي پذيريم به دليل خطر احتمالي كه آيا چنين چيزي وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری: