وزیر بهداشت در بابل خبر داد: افتتاح ۶ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال آینده در کشور

وزیر بهداشت گفت: امسال برای اولین بار در طول سالهای بعد از انقلاب اسلامی با وجود فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها، ۸۱۰۰ تخت در ۶۶ بیمارستان با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در قالب پویش ۲۰۵۰ افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سعید نمکی در حاشیه افتتاح بخش های جدید بیمارستان آیت الله روحانی بابل اظهار داشت: با وجود محدودیت های مالی و تحریم های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران اما در سال آینده ۶ هزار تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت تخت های بیمارستانی در مناطق کمتر برخوردار کشور افزوده می شود.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که از نظر علمی و خدمت رسانی در بخش بهداشت و درمان، یکی از دانشگاه های بسیار موفق است و همه تلاش ما در دولت و طرح تحول نظام سلامت، افزایش دسترسی مردم در شهرهای کوچک به امکانات مناسب حوزه سلامت است تا کمتر مجبور شوند برای دریافت خدمات به شهرهای بزرگتر مراجعه کنند.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه امکانات بسیار خوبی در بابل در حوزه پزشکی از جمله جراحی قلب باز و رسیدگی به بیمارانی که دچار گرفتاری هایی در عروق مغز هستند، فراهم شده و امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز، از اعزام و مراجعه بیماران به شهرهای بزرگ و تهران، جلوگیری کنیم.
وی یادآور شد: برنامه وزارت بهداشت این است که تقسیم بندی تخت های بیمارستانی، مبتنی بر جغرافیای توزیع بیماری ها تنظیم شود و به همین دلیل مرزبندی بین دانشگاه های علوم پزشکی ساری و بابل را بر اساس تعداد و شیوع بیماری ها و متخصصین مورد نیاز، بازنگری می کنیم و هر قدر نیازمند توسعه زیرساخت ها باشیم، بدون نگاه های سیاسی و مبتنی بر نیازهای واقعی مردم،  این توسعه انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری: