مرگ و میر های بابل از میانگین استانی کمتر است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سید فرزاد جلالی از پایین تر بودن میزان مرگ و میرهای کرونایی بابل نسبت به میانگین استانی خبر داد و گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی در کنترل پیک سوم کرونا نقش بسزایی دارد.

دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بعد از اینکه تمامى استانهای کشور پیک سوم را تمام کردند بتدریج سیر فزاینده بیماران ما شروع شد که در استان این سیر فزاینده متفاوت با پیک های اول و دوم است.
وی بیان داشت: در پیکهای اول  و دوم استان با سرعت بسیار زیاد در مدت زمان بسیار کم تعداد زیاد بیماران به شکل سرپایی و بستری اضافه شدند و حجم کار بسیار سنگین بود ولی در پیک سوم این شیب، شیب صعودی بصورت تدریجی است 
این مسئول با اشاره به اینکه در چهار شهر استان وضعیت وخیم است، اظهار داشت: در شهرستان بابل خوشبختانه نسبت به میانگین استان وضعیت بهتری را داریم و شیب ما ملایمتر است ولی متاسفانه صعودی است ولی بیمارستانهای ما توان، گنجایش، ظرفیت مراجعه بیماران را دارند. 
وی با ذکر این نکته که طرح شهید قاسم سلیمانی خوب پیش می رود و در کنترل پیک سوم کرونا نقش بسزایی دارد، افزود: در این طرح بچه های بسیجی ، سپاهی و هلال احمر  با کمک و زير نظر معاونت بهداشتی به خوبی ایزولاسیون و قرنطینه را اجرا می‌کنند که اثر بسیار ارزشمندی دارد و این در هفته های آینده خودش را بيشتر نشان می دهد.
دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: در علل شروع پیک سوم در مازندران می تواند متفاوت بودن اب و هوا، رژیم، نژاد، تغذیه و مسائل ژنتیکی نقش داشته باشد همانطور که در پیک اول و دوم متفاوت با استانهای دیگر بودیم، در پیک سوم هم دیرتر از دیگر مناطق کشور درگیر این بیماری شدیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که مسلما مسئله تردد به استان مازندران نقش دارد، ادامه داد: اگر چه محدویت ها اعمال شد ولی کسانی هستند خانه دوم در مازندران دارند و پلاک ماشینشان مازندران است و به راحتی میتواند تردد کنند و بیماریها را از جای دیگر به اینجا بیاورند و از اینجا به جاهای دیگر ببرند. 
این مسئول اظهار داشت: فقط با رعایت پروتکل های بهداشتی میتوانیم ازسرانجام  بهتری بهره مند شویم و انتظار داشته باشیم تا تعداد بیماران سرپایی بتدریج کم شود و بدنبال آن تعداد بیماران بستری کم و  در نهایت مرگ و میر کمترشود.
وی افزود: خوشبختانه مرگ و میر بيماران بابل بسیار کم است و ازمیانگین استانی خیلی کمتریم واين نشان می دهد کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل توانسته است به خوبی به وضعیت بیماران بدحال رسیدگی کند و این تلاش مدافعان سلامت در کاهش مرگ و میر در بابل ستودنی است
دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از دور همی ها و اصناف بعنوان دو نکته بسیار مهم در شروع پیک سوم نام برد و گفت: مسئله دور همی های خانوادگی مخصوصا در شب یلدا در شروع این پیک بسیار موثر بوده و از مردم عزیز تقاضا میکنم از شب نشینی در شب های زمستان خودداری کنند.
وی گفت: مسئله دوم مسئله اصناف است که متاسفانه علی‌رغم توصیه و آیین نامه های اجرایی بعضی از واحد های صنفی بعد از ساعت ۶  تعطیل نیستند و بارها این موضوع را به مسئولین امر انتقال داده ايم.
وی ادامه داد: نه تنها ساعت کاری اصناف اغلب رعایت نمی شود بلکه رعایت پروتکلهای بهداشتی چه از سوی مشتری ها چه از سوی فروشنده ها رعایت نمی شود.
این مسئول گفت: از مردم عزیز تقاضامندیم در فروشگاه‌ها، پاساژها، مراکز تجاری و بازارهای محلی رعایت حداکثری را بکنند و تجمعات را به حداقل برسانند.
دکتر جلالی افزود: رعایت پروتکل ها متاسفانه کم است زمانی که دراستان به ۸۲ درصد رسیديم خیلی وضعیت خوبی داشتیم بطوری که آمار بیماران ما فوق العاده کم شده بود لذا رعایت پروتکل های بهداشتی توسط جامعه وقتی به ۹۰ درصد برسد قطعا اثر خود را در کنترل این بیماری می گزارد.

اشتراک گذاری: