آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی بابل/ ارتقاء و گسترش آموزش الکترونیکی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر خیرخواه از آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها هم به‌صورت حضوری و هم مجازی خبر داد.

دکتر فرزان خیرخواه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دانشجویان عزیز در مقاطع کارشناسی ارشد، phd  و مقاطع بالینی به شکل معمول با حفظ پروتکل های حداکثری در سال تحصیلی جاری حضور خواهند داشت.

وی با بیان این نکته که مدت‌زمان حضور دانشجویان بر بالین بیمار نسبت به قبل کمتر در نظر گرفته شده، گفت: با توجه به شرایط خاص موجود، دانشجویان با استفاده از ماسک، ضمن رعایت کامل نکات بهداشت فردی با رعایت فاصله‌گذاری مناسب، در گروه‌های کوچک در درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و بر بالین بیماران حضور خواهند یافت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه سعی می‌کنیم کلاس‌های عملی را نیز در گروه های کوچک با حداقل تعداد افراد با انجام برنامه ریزی ویژه و هماهنگی با گروه های آموزشی برگزار نماییم، اظهار داشتند: کلاس دروس تئوری برای دانشجویان در مقاطع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، فیزیوپاتولوژی و در ترم های پایین مقاطع کارشناسی رشته های پرستاری، مامایی و... مانند ترم‌ گذشته عموماً به‌ صورت غیرحضوری و آموزش الکترونیکی برگزار می‌شود.

دکتر فرزان خیرخواه تصریح کرد: سعی کردیم با همکاری اساتید آموزش الکترونیک را ارتقا و گسترش داده و اساتید درصدی از محتوای کلاس های آموزشی را-علاوه بر پاورپوینت و فایل صوتی- به‌صورت فیلم‌های آموزشی کوتاه تهیه نموده تا فرایند آموزش دانشجویان قوی تر و پررنگ‌تر انجام گرفته و دانشجو بتواند در فراگیری و یادگیری بهتر عمل نمایند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دانشجویان و اساتید با تشکیل گروه هایی در فضای مجازی با هدف طرح مسائل آموزشی و مرور بیماری‌ها تبادل نظر کنند و موارد به شکل الکترونیک ارائه و با نظارت اساتید مورد بحث قرار گیرد.

وی در همین راستا عنوان کرد: دانشجویان مقاطع بالینی اگر به خوابگاه مراجعه می‌نمایند می بایست حتماً فاصله‌گذاری و تهویه هوای اتاق را بصورت مناسب رعایت نمایند.

در انتها دکتر خیرخواه سخنان خود را اینگونه به پایان بردند: امیدوارم با سلامتی و تندرستی از این مرحله گذر کرده و ترم پیش رو را به پایان برسانیم. به امید روزهای خوب در کنار هم سلامت، دل‌خوش و تندرست باشید.

اشتراک گذاری: