سامانه 190 آماده دریافت گزارش تخلفات بهداشتی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل ، دکتر جوانیان گفت: سامانه 190 ، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه عدم رعایت اصول بهداشتی در مکان های عمومی در شهرستان می باشد.

دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه در سطح استان دو پیک بیماری کرونا داشتیم، گفت: موج اول از اسفند شروع و در اردیبهشت ماه هم  به پایان رسید، اما بعد از آن دوازدهم تیرماه ما موج دوم بیماری را داشتیم که همچنان ادامه دارد و شهرستان بابل و استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه صرف نظر از اینکه در چه نوع وضعیتی قرار داریم، گفت: از همشهریان عزیز و هم استانی ها خواشمندیم تا مسایل بهداشتی مثل زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست ها را رعایت کنند حتی اگر در وضعیت سفید قرار داشته باشیم.

عضو کمیته ملی ستاد مبارزه با کرونا کشور تصریح کرد: ما فصل پاییز را پیش رو داریم که احتمال ابتلا به بیماری آنفولانزا وجود دارد و از طرفی هم بازگشایی مدارس، که تمام اینها، شرایط را گونه ایی می کند که ما در موقعیت خطر و موارد ابتلا باشیم.

دکتر جوانیان تاکید کرد:  استفاده از ماسک را جدی بگیرید بخصوص هنگام صحبت کردن، در مکان های سر پوشیده مانند فروشگاه ها و در نقلیه های عمومی علاوه بر اینکه خودتان رعایت می کنید از بقیه هم بخواهید که استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی ادامه داد: ماسک زدن احترام به طرف مقابل است و با ماسک زدن هم از انتقال بیماری به دیگران و به خود جلوگیری کنید. 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: چنانچه در جایی ملاحظه می کنید که این اصول بهداشتی رعایت نمی شود با شماره 190 تماس بگیرید تا با حضور همکاران ما در آنجا شرایط را بهتر شود.

 

اشتراک گذاری: