"طرح شهید سلیمانی" نمونه بارزی از جلب مشارکت‌های مردمی

طرح شهید سلیمانی نمونه بارزی از جلب مشارکت‌های مردمی، هماهنگی‌های بین‌بخشی و استفاده بهینه از توان شبکه‌های بهداشتی و درمانی می‌باشد

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سیماسادات لاری، ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان‌های شمالی کشور با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل دیدار کرد. 

دکتر لاری در برنامه پخش زنده شبکه خبر گفت: هموطنان عزیز از خطه شمالی کشور و شهرستان بابل با شما سخن می گوییم. نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در شهرستان بابل پس از یک افزایش نسبی در هفته‌های گذشته، در حال حاضر به یک ثبات نسبی رسیده ولی هنوز وارد مرحله نزولی نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شکل محله و خانواده محور ( طرح سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ) در شهرستان بابل درحال اجرا می‌باشد و در حال حاضر کمیته‌های عملیاتی طرح مذکور در قالب تیم های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق مختلف شهرستان تشکیل و در چارچوب وظایف تعریف شده مشغول به فعالیت می‌باشند.
وی افزود:  ۷۳۵ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی در قالب نیروهای مقاومت بسیج و سازمان هلال احمر در کنار دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال ارائه خدمت هستند.

دکترسیما سادات لاری با اشاره به زمان شروع اجرای طرح در شهرستان بابل، یادآور شد: از حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر غربالگری صورت پذیرفته وانجام تست تشخیص سریع (Rapid Test) از افراد دارای علائم بیماری آغاز شده است.

وی ادامه داد: از زمان آغاز اجرای طرح حدود ۳۱۰۰ مورد بازدید نظارتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان از اماکن توسط تیم سلامت مرکز بهداشت، نیروهای داوطلب بسیج و اعضای هلال احمر صورت پذیرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت کمک های مالی جهت خرید بسته های حمایتی و توزیع ماسک به گروه های آسیب پذیر را از جمله اقدامات خیرین شهرستان در راستای اجرایی شدن طرح عنوان نمود. 

وی همچنین خاطر نشان کرد: هم اکنون تعداد ۱۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد بیماری قرار دارند و امیدواریم با همکاری خوب مردم کشورمان در اقصی نقاط کشور در اجرای طرح شهید سلیمانی که نمونه بارزی از جلب مشارکت‌های مردمی، هماهنگی های بین‌بخشی و استفاده بهینه از توان شبکه های بهداشتی و درمانی می باشد گامی موثر در جهت کنترل اپیدمی بیماری برداشته شود.

دکتر لاری در پایان از تمامی هموطنان خصوصا ساکنین مناطق شمالی خواست در شب یلدا از رفتن به مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند و دستورالعمل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامتی خود و دیگران رعایت کنند.

قابل ذکر است دکتر لاری در سفر یک روزه به بابل از مرکز خدمات جامع سلامت گتاب نیز بازدید نمودند و از نزدیک در روند اجرای طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند.

 

اشتراک گذاری: