طرح ثبت نام بیماران دیابتی تا ۲۰ تیرماه سال جاری تمدید شده است

معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه شماره ۲ خود در خصوص ثبت نام جهت دریافت داروی انسولین قلمی، اعلام کرد: درحال حاضر اطلاعات بیماران تحت پوشش "سازمان بیمه سلامت" در سامانه مدیریت بیماریهای نادر بارگذاری و اطلاعات بالغ بر ۵۰ درصد از بیماران مصرف کننده انسولین قلمی پیش بینی شده در کشور ثبت شده است.

به گزارش وبدا، براساس این اطلاعیه، با اقدامات صورت پذیرفته نیازی به مراجعه "بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت" به مراکز دیابت نیست و بیماران صرفاً با مراجعه به سامانه مدیریت بیماریهای نادر (https://rda.behdasht.gov.ir)  می توانند از ثبت کدملی و صحت اطلاعات درج شده خود اطمینان حاصل نمایند.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است: 

بمنظور ساماندهی فرآیند توزیع انسولین قلمی و ارتقای سطح دسترسی بیماران دیابتی به این گروه از داروها، از ماه گذشته طرح ثبت نام این بیماران در سامانه مدیریت بیماریهای نادر  با دستور اکید وزیر بهداشت و تاکید بر استفاده حداکثری از امکانات مراکز درمانی، بهداشتی در دانشگاه های علوم پزشکی جهت پیشگیری از ازدحام مراجعین در شرایط  شیوع COVID19 آغاز شد. تا جایی که درحال حاضر ۸۲۸ مرکز دیابت در سطح کشور در این زمینه فعال هستند.

همچنین جهت تسریع در این خصوص، مذاکرات مستمری با سازمانهای بیمه گر پایه در مورد تطابق بانک اطلاعاتی این بیماران و انتقال داده به سامانه مدیریت بیماریهای نادر صورت گرفته است. درحال حاضر اطلاعات بیماران تحت پوشش "سازمان بیمه سلامت" در سامانه بارگذاری و اطلاعات بالغ بر ۵۰% از بیماران مصرف کننده انسولین قلمی پیش بینی شده در کشور ثبت شده است.

با اقدامات صورت پذیرفته نیازی به مراجعه "بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت" به مراکز دیابت نیست و بیماران صرفاً با مراجعه به سامانه مدیریت بیماریهای نادر می توانند از ثبت کدملی و صحت اطلاعات درج شده خود اطمینان حاصل نمایند و چنانچه اطلاعاتشان نیاز به اصلاحاتی دارد آخرین اصلاح را انجام و ثبت نهایی نمایند. در صورت عدم ثبت اطلاعات نیز با انتخاب استان/ شهر محل سکونت خود، از لیست مراکز دیابت محدوده سکونت خود مطلع شوند و با مراجعه و ارائه مستندات پزشکی اقدام به ثبت نام در این سامانه نمایند.

در پایان لازم بذکر است طرح ثبت نام بیماران دیابتی تا ۲۰ تیرماه سالجاری تمدید شده است و پس از اتمام موعد مقرر توزیع دارو صرفاً به بیماران ثبت شده در این سامانه صورت می گیرد.

دانلود لیست مراکز دیابت

اشتراک گذاری: