ششمین عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی در دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر کیاکجوری از ششمین عمل جراحی کاشت حلزون در بیمارستان آیت روحانی بابل خبر داد.

دکتر کیوان کیاکجوری متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورو اتولوژی و کوکلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ششمین عمل جراحی کاشت حلزون برای دختر ۳ ساله نکایی که دارای کری مادرزادی بود با پروتز جدیدی که توسط هیأت امنای ارزی در اختیار ما قرار گرفته بود، انجام شد.

این متخصص اذعان داشت: تاکنون ۵ عمل جراحی کاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشکی بابل با موفقیت به انجام رسیده است که به لطف خدا همه این کودکان، شنوایی خود را بدست آوردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه درمان این بیماران زمان طلایی دارد که قبل از تکلم می باشد، گفت: خانواده ها باید در بدو تولد در مراحل غربالگری شنوایی بسیار حساس باشید، اگر بچه هایی که دچار اشکال هستند در غربالگری شناسایی نشوند در سنین بالا اعمال جراحی در اینها دچار مشکل می شود و نمی تواند موثر باشد.

وی بیان داشت: والدینی که فرزندشان کاندید این عمل می شوند باید همکاری موثر و تنگاتنگ با تیم جراحی، شنوایی شناسی، گفتار درمانی و... داشته باشند تا بتوانند از نتایج بسیار خوبی برخوردار شوند.

انجام دو عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی در دو هفته آتی

همچنین محسن منادی مدیر کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل در حاشیه این عمل گفت: پس از قراردان پروتز در قسمت داخلی گوش، روند فعال‌سازی، برنامه ریزی و تنظیم بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل حدود ۵ هفته دیگر برای این کودک نکایی قرار داده خواهد شد.

وی بیان داشت: با راه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان روحانی بابل این افتخار را داریم که از نقاط مختلف استان و استانهای مجاور پذیرای بیمارانی که نیاز به این عمل دارند، باشیم.

مدیر گروه شنوايی شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ بیمار در لیست انتظار داریم که تعدادی از بیماران از استان گلستان هستند، افزود: این عمل بر روی ۲ کودک بابلی و محمودآبادی در دو هفته پیش رو انجام خواهد شد.

محسن منادی ادامه داد: نکته‌حائز اهمیت این است که عمل جراحی کاشت حلزون هم بر روی کودکان و هم بر روی بزرگسالان انجام می گردد ولی شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب می باشد.

 

اشتراک گذاری: