پذیرش ۷۵۰ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی بابل در آزمون های ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر خیرخواه از پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی جدید در آزمون سراسری ۱۴۰۰ و بیش از ۱۴۰ دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر دادند.

دکتر فرزان خیرخواه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود افزود: این دانشگاه بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور در سال تحصیلی جاری پذیرای ۶۰۵ دانشجوی جدید از آزمون سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۰۲ دانشجو در رشته پزشکی،۳۴ نفر در رشته دندان پزشکی، ۷۲ نفر در دانشکده پرستاری و مامایی بابل، ۴۹ نفر در رشته های دانشکده توانبخشی، ۱۹۸ نفر در دانشكده های پیراپزشکی و بهداشت، ۴۲ نفر در رشته های دانشکده پرستاری و مامایی رامسر و ۱۰۸ نفر در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی واحد پردیس خودگردان دانشگاه پذیرفته شده اند.

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که حدودا ۵۵.۵ درصد پذیرفته شدگان دانشجوی دختر و ۴۴.۵ درصد پسر می باشند، گفت: ثبت نام این دانشجویان کاملا بصورت الکترونیکی انجام گرفته است و این دانشجویان از طریق سامانه نوید در کلاس های درس مجازی بصورت آنلاین و آفلاین شرکت می کنند.

دکتر خیرخواه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دستیاری شامل مقاطع فوق تخصصی بالینی، دستیاری تخصصی پزشکی، دکترای تخصصی PhD و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۳ دانشجوی جدید مورد پذیرش قرار گرفتند. ضمنا" دستیاران تخصصی رشته دندانپزشکی در آینده به این تعداد افزوده خواهند شد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی دانشجویان افزود: تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل و دانشجویان جدید الورد بیش از ۴۳۰۰ دانشجو می باشند.

اشتراک گذاری: