نشانه اصلی اومیکرون، سرعت زياد ابتلا در بين افراد خانواده و اطرافيان بیمار می باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، دکتر مصطفی جوانیان از سرعت ابتلا در سویه امیکرون خبر داد و گفت: استفاده از ماسک، قرنطینه کردن در صورت مشاهده علائم در كنار تكميل واكسيناسيون را باید جدی گرفت.

دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل عنوان کرد: سویه جدیدی از ویروس کرونا تحت عنوان امیکرون متأسفانه در کشورهای دنیا توسعه پیداکرده و در حال گسترش است.

 وی بیان داشت: تجربیات در مورد این بیماری اندک هست ، هرچند گزارشات اوليه حاكي از علائم خفیف‌ تر نسبت به سويه دلتا مي باشد ولی اخیراً شاهد فرم‌های شدید این بیماری و بستری بیماران نيز هستیم.

 این مسئول با اشاره به اینکه این ویروس نسبت به سایر ویروس‌های کرونا، تمایل به گسترش بیشتری دارد، اذعان داشت: یکی از علائم این سویه درگیری سریع اکثر افراد خانواده فرد مبتلا هست که این نشانه در تشخیص امیکرون به ما کمک مي کند، بخصوص در افرادی که مسافرت در دوهفته اخير داشتند.
دکتر جوانیان بیان داشت: راه تشخیص بیماری کرونا همان تست  PCR است که از طریق بینی و حلق انجام می‌شود و اگر بخواهیم متوجه شویم که کرونا از نوع امیکرون است یا سایر انواع کرونا بایستی تعيين توالي ژني انجام دهیم که در این روش نوع ویروس مشخص می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: همشهریان عزیز در صورت داشتن علائم می‌توانند به مرکز موسی‌الرضا یا مرکز ۱۶ ساعته کشوری و همچنین آزمایشگاه‌های سطح شهر مراجعه کنند، چنانچه تست  PCR مثبت باشد و شرایط لازم را داشته باشند به‌صورت اتوماتیک نمونه برای تعيين توالي ژني فرستاده می شود تا نوع ویروس مشخص شود.

دکتر جوانیان با اشاره به اینکه اهمیتی ندارد که ما به کدام نوع از کرونا مبتلا شده باشیم، ادامه داد: استفاده از ماسک، قرنطینه کردن در صورت مشاهده علائم، عدم حضور در مهمانی هاو تجمع ها و تكميل واكسيناسيون براي سه دوز را توصیه می‌کنیم.

اشتراک گذاری: