توقف رشد جمعیت غنای تمدن ایران را به خطر می‌اندازد

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کاهش رشد جمعیت را برای کشور خطرناک توصیف کرد و گفت : کندی و توقف در برنامه‌ریزی برای رشد جمعیت غنای تمدن ایران را به خطر می‌اندازد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل «دانشگاه علوم پزشکی بابل»، ، دکتر عباس شیراوژن روز شنبه در مراسم معارفه  سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود : برنامه ریزی برای رشد جمعیت ایران باید به موقع انجام شود، چون در غیر این صورت خطرات زیادی برای مردم و جمعیت جوان کشور ایجاد خواهد شد.

وی با اظهار این که آمار سالمندان کشور رو به افزایش است و جمعیت سالمند در سال های پیش رو به رقم بسیار بالایی افزایش خواهد یافت ، گفت : جامعه ما نیاز جدی به امید و نشاط دارد که باید با اجرای یک برنامه واقع بینانه زمینه خلق نشاط و امید را در جامعه افزایش دهیم.

دکتر شیراوژن  افزود : همزمان با آغاز گام دوم انقلاب تحول در عرصه خدمت رسانی باید به نفع مردم رقم بخورد و این امر در مناطق مختلف کشور بسیار ضروری است.

وی بیان کرد: خدمت رسانی در مناطق محروم باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و با اجرای سیاست های کلان علمی از رنج و محرومیت مردم در حوزه بهداشت و درمان کاسته شود.

معاون وزیر بهداشت گفت : دولت سیزدهم مصمم است که یک بیمار به جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد و برنامه ریزی خود را به این سمت سوق می دهد.

وی اضافه کرد: زمانی که دولت جدید آغاز به کار کرد بیش از ۶۰۰ فوتی کرونایی در ایران داشتیم که در حال حاضر این آمار به مراتب کاهش یافته است.
دکتر شیراوژن با قدردانی از زحمات کادر درمانی در ایام کرونایی ، گفت : ۲۰۰ تن از مدافعین سلامت کشور به شهادت رسیدند تا ویروس کرونا را شکست دادند.

وی افزود : در حال حاضر روند واکسیناسیون از آمار بسیار مطلوبی برخوردار است و در این زمینه هیچ مشکلی پیش رو قرار ندارد و با شتاب روند واکسیناسیون ادامه دارد.

اشتراک گذاری: