مراقبت های حمایتی اصلی ترین درمان برای کودکان مبتلا به اُمیکرون می باشد / علایم اُمیکرون در کودکان را بشناسیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر محمدی فوق تخصص عفونی کودکان از مراقبت های حمایتی بعنوان اصلی ترین درمان برای کودکان مبتلا به اُمیکرون خبر داد.

 

دکتر محمدی فوق تخصص عفونی کودکان با اشاره به اینکه کودکان در هر سنی به ویروس کرونا مبتلا می شوند، گفت: اگر چه کودکان معمولا در معرض خطر کمتری نسبت به بزرگسالان هستند ولیکن بروز بیماری مشابه با بالغین و در برخی موارد شدید می باشد.

فوق تخصص عفونی کودکان با اشاره به اینکه کودکان به طور موثر در انتقال ویروس کووید ۱۹ نقش دارند، گفت: علائم بالینی در کودکان به خصوص امیکرون شامل تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک می باشد.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه  استفراغ و اسهال و تغییر حس بویایی یا چشایی از سایر علائم در کودکان می باشد،عنوان کرد:   بیماری های ژنتیکی، اعصاب، ریوی، متابولیک، قلبی مادرزادی، چاقی، دیابت ملیتوس، آنمی داسی شکل و نقص سیستم ایمنی و احتمالا سن کمتر از یک سال در شدت بیماری تاثیر گذار است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: تشخیص بیماری  با روش RT-pcr می باشد که به طور کلی در تمام کودکان توصیه نمی گردد مگر در کودکان با بیماری زمینه ای و یا با صلاحدید پزشک که انجام می شود.

فوق تخصص عفونی کودکان بیان داشت: مراقبت‌های حمایتی اصلی‌ترین درمان برای بیماران مبتلا می باشد و استفاده از داروهای ضد تب  مجاز براساس سن و وزن کودک و مصرف مایعات در موارد خفیف کاربرد دارد.

دکتر محمدی اذعان داشت: در صورت مشاهده علائمی مثل تنفس تند، تنفس سخت، افت اشباع اکسیژن کمتر از 94 درصد در هوای اتاق، کبودی لب ها، افت هوشیاری، بیقراری شدید، ناتوانی در خوردن، عدم اشک یا کاهش حجم ادرار، استفراغ مکرر، اسهال خونی، تشنج، بوثورات پوستی و خونریزی از نقاط مختلف بدن، باید سریعا به اورژانس یا مرکز تخصصی کودکان مراجعه نمایید.

وی با توجه به اینکه ضرورت رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از ابتلای کودکان ضروری است، افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی ها و در صورت ابتلا کودک به کرونا در کودک ، دوری از فرد مبتلا همچنان توصیه می شود.
 

اشتراک گذاری: