تخت‌های ویژه کودکان در کشور به دو برابر افزایش می‌یابد

معاون درمان وزارت بهداشت از تلاش‌های این وزارت برای دوبرابر کردن تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه کودکان در کشور خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، دکتر کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه سفر یک روزه به دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت: رویکرد وزارت بهداشت در دوره جدید عدالت و تعالی نظام سلامت است. یکی از مهمترین اقدامات در این راستا افزایش عادلانه سرانه تخت های بیمارستانی و ارتقای سیستم بهداشتی و درمانی از نظر تجهیزات و امکانات است.
دکتر کریمی بیان داشت: در بازدید به عمل آمده از بیمارستانهای بابل، عملیات ساخت ساختمان جدید بیمارستان کودکان امیرکلا مدتهاست متوقف شده است. امیدوارم به همت مسوولین دانشگاه در اسرع وقت تکمیل و به نتیجه برسد.
در صورت همت دانشگاه و تکمیل سریع کارهای ساختمانی و تاسیساتی، از نظر تجهیزات هم  از طرف وزارتخانه از دانشگاه علوم پزشکی بابل حمایت انجام خواهد شد تا ان شاالله هر چه سریعتر بیمارستان جدید راه اندازی شود.
وی افزود: باعث افتخار است در شهرهای غیر از تهران اصفهان و شیراز و کلان شهرها در شهرهایی مثل بابل هم خدمات خوبی ارائه می‌شود و در شهرهای مختلف مردم می‌توانند به خدمات، دسترسی عادلانه داشته باشند.

 

این مسئول افزود: از نظر سطح پزشکی هم استان مازندران بخصوص شهر بابل بالا می باشد و از بیمارستانهای خوبی برخوردار هستند. 


دکتر کریمی اذعان داشت: در کشور حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی داریم و حدود۱۵-۱۴ هزار تا تخت ICU داریم و از نظر PICU یاICU اطفال ما مشکل داشتیم که با همت دولت و وزارتخانه این تخت ها تقريبأ به دو برابر در حال افزایش می باشد.


معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بعضی از استان‌ها که از نظر سرانه‌ی تخت شرایط خوبی ندارند(مثل سیستان و بلوچستان و البرز)، مورد حمایت بیشتر وزارتخانه می باشند که امیدورایم بتوانیم سرانه ی تخت را سریعا افزایش داده و به استاندارد برسانیم.


وی همچنین در مورد فرهنگ اهدای عضو، بیان داشت: وقتی که مرگ مغزی اتفاق میفتد، برای خانواده خیلی درد آور می باشد. ولی چیزی که مهم است این است این فرد میتواند دوباره به تعداد زیادی از کسانی که جان آنها در تهدید است، حیات دوباره دهد.


وی با اشاره به اینکه متاسفانه تنها اعضای بدن حدود ۲۵ درصد از بیماران مرگ مغزی‌، اهدا می شوند، گفت: باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی و اقدامات لازم، بتوانیم مشکل عزیزانی که منتظر پیوند عضو هستند را با استفاده از اهدا عضو از عزیزان مرگ مغزی حل نماییم.


قابل ذکر است دکتر کریمی در سفر یک روزه به دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، ضمن نشست با دکتر مظفرپور رییس دانشگاه و هیات رئیسه از بیمارستان‌های فوق تخصصی کودکان امیرکلا، مرکز جامع ترومای شهید بهشتی، بیمارستان آیت الله روحانی بابل و ساختمان جدید بزرگترین بیمارستان تخصصی دیالیز شمال کشور که مراحل انتهایی ساخت توسط خیرین محترم، (خانواده میناگر) را می گذراند، بازدید نمودند.
 

اشتراک گذاری: