همایش" اصلاح سبک زندگی، پیش از سالمندی در بیمارستان یحیی نژاد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید یحیی نژاد  بابل ، همایش آموزشی " اصلاح سبک زندگی، پیش از سالمندی به مناسبت هفته ملی سالمندان با هدف سطح آگاهی کارکنان بالای 50 تا 60 سال در مرکز شهید یحیی نژاد بابل برگزار شد.

قابل ذکر است در ابتدای همایش جناب آقای دکتر پیام سعادت متخصص مغز و اعصاب و رئیس مرکز ضمن خوشامد گویی به مدعوین با اشاره به روند سالمندی در کشور و تعریف سازمان جهانی بهداشت ازسالمندی و سالمندی موفق ، به تشریح تغییرات مغز طی روند طبیعی پیری پراختند و راهکارهایی را جهت تقویت حافظه برای به تاخیر انداختن احتمال ابتلا به آلزایمر درآستانه ورود به سالمندی ارائه نمودند.
رئیس بیمارستان شهید یحیی نژاد و متخصص بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه گفت: بحران سالمندی، بزرگترین معضل کشور در آینده نزدیک است که نگهداری از سالمندان معضلی برای فرزندان محسوب خواهد شد. 
دکتر پیام سعادت  بیان داشت: سالمندی مترادف با ضعف، سستی و بیماری نیست و بسیاری از ناتوانی های دوران سالمندی ناشی از سبک زندگی نادرست در نوجوانی ، جوانی و میانسالی می باشد و اگر افراد سبک زندگی خود را در این دوران اصلاح نمایند، در دوران سالمندی کمتر در معرض خطر ناتوانی قرار گرفته و سالمندی فعال و موفقی خواهند داشت.
متخصص بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: مطالعات مختلف نشان می‌دهند که «سبک زندگی» در افزایش طول عمر نقشی به مراتب قوی‌تر از ژن‌ها بازی می‌کند. اصلاح سبک زندگی در سال‌های پیش از سالمندی و پس از آن می‌تواند زمینه ساز دوران سالمندی با کیفیت و با نشاط باشد.
در ادامه آقای دکتر علیرضا سفیدچیان متخصص اعصاب و روان در خصوص اهمیت سلامت روان و روابط اجتماعی در دوران پیش سالمندی و بازنشستگی ارائه فرمودند. 
سپس دکتر علی اوشیب نتاج متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در خصوص نقش و اهمیت ورزش و فعالیت بدنی در پیشگیری از ناتوانی در دوران سالمندی و سرکار خانم دکتر پروین سجادی دکترای تخصصی گیاهان دارویی و معطر در خصوص تغذیه صحیح و رژیم غذایی سالم مطالبی را بیان کردند. 

لازم به ذکر است اجرای زنده موسیقی محلی مازندرانی توسط هنرمند ارزشی استان آقای سیدکاظم حسینی، مسابقه سودوکو از دیگر برنامه های این همایش بوده و به برندگان به قید قرعه جوایزی اهدا گردید.

 

 

 

اشتراک گذاری: