عملکرد نیکوکاران سلامت در بابل مثال زدنی است

مشاور اجتماعی وزیر بهداشت از نتیجه ارزشمند تعامل نیکوکاران بابلی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان نمونه در کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، مهندس محمودی مشاور اجتماعی وزیر بهداشت در حاشیه سفر یکروزه به بابل با اشاره به پرداختن به ضرورت بهره گیری از ظرفیت مشارکت های مردمی و خیرین در ارتقای نظام سلامت گفت: بیش از ۲۱هزار خیر سلامت در حوزه سلامت شناسایی کرده ایم و با آن ها در ارتباط هستیم که نقش موثری در حمایت و یاری تولیت نظام سلامت کشور ایفا می کنند.

مهندس محمودی با اشاره به تدوین بانک های مختلف اطلاعات خیرین، تشکل های مردمی و موسسات خیریه حوزه سلامت و آمارهای گردآوری شده افزود: خیرین در بیش از ۳۰ درصد پروژه های عمرانی حوزه سلامت مشارکت دارند. میزان مشارکت ریالی مردم در سراسر کشور توسط اقشار گوناگون خیرین، موسسات خیریه بیمارستانی، تشکل های مردمی، گروه های داوطلب و مسوولیت اجتماعی سلامت شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی در بحران کرونا از آغاز تا ابتدای سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۵هزار میلیارد ریال بوده است.

دبیر کارگروه خیرین سلامت و مشارکت های مردمی مسوولیت اجتماعی سلامت شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی را زمینه های درخور توجه و مهم در حوزه سلامت دانست و گفت: از رقم یادشده، ۵ هزار میلیارد آن به مسوولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی در حوزه سلامت برمی گردد.

مهندس محمودی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل در حوزه خیرین بسیار قوی و خوب عمل کرد، بیان داشت: خیرین حضور بسیار پررنگی در دانشگاه علوم پزشکی دارند که  اثرات این حضور و تعامل می تواند کارهای خیری باشد که هموطنان از آن بهره‌مند گردند.

این مسئول ادامه داد: خدمات شاخص و شایسه نیکوکاران بابلی می تواند در کشور سرایت داشته باشد و اقدامات بسیار خوب و ارزنده ای آن مثال زدنی است.

 

اشتراک گذاری: