شروع بکار مجدد تکمیل ساختمان جدید بیمارستان شفیع زاده امیرکلا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از شروع بکار مجدد تکمیل ساختمان جدید بیمارستان کودکان شفیع‌زاده امیرکلا، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مظفرپور گفت: با جذب بودجه ۳۰۰ میلیارد ریالی از وزارت بهداشت ساختمان نیمه کاره بیمارستان جدید، با انتخاب پیمانکار، مجددا شروع به کار کرد.
دکتر سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: از محل سفر ریاست جمهوری در اسفند۱۴۰۰ به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر به این پروژه اختصاص داده شده است، که امیدواریم این پروژه روند سریعتری به خود بگیرد.
وی ادامه داد: کلنگ ساختمان نوین امیرکلا، در زمینی به مساحت۷۰۰ مترمربع و زیر بنای ۳۵۰۰ متر مربع در ۵ طبقه و با ظرفیت ۱۲۰ تخت، در سال ۱۳۵۹ به زمین زده شد، که متاسفانه به علل مختلف، از حدود 2 سال قبل کارهای ساختمانی متوقف شد.
این مسئول افزود: با توجه به اینکه این بیمارستان خدمت رسانی به بخش عمده ای از بیماران کودک در استان های شمالی کشور را انجام می دهد، شروع به کار مجدد و اتمام این پروژه، نقش مهمی در ارتقای سلامت در شمال کشور خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه تعداد بیماران مراجعه کننده در سال ۱۴۰۰ به بیمارستان کودکان امیرکلا (شامل بیماران بستری، مراجعه به درمانگاه و پاراکلینک) ۷۳ هزار و ۷۳۵ بیمار بوده است، اذعان داشت: از این تعداد حدود ۶۰ درصد از بابل و ۴۰ درصد از دیگر شهرهای استان مازندران و استان های همجوار به این مرکز مراجعه نمودند.
دکتر سیدعلی مظفرپور گفت: با راه اندازی ساختمان نوین  بیمارستان کودکان شفیع زاده امیرکلا، بعضی از بخش‌ها به ساختمان جدید منتقل و بعضی از بخش‌ها در مکان فعلی باقی خواهند ماند و در نهایت ظرفیت بیمارستان از ۱۴۴ تخت فعال به ۱۸۰ تخت فعال خواهد رسید.

 

                       


 

اشتراک گذاری: